Ännu en dag har passerat.....

.....  Har jobbat, hann knappt gå dit föränn det var dags att vända hem! Vad snabbt en dag går egentligen.  Skapligt lugn kväll, utan ett enda larm. För det har vi ju, ganska ofta, även om det ibland gäller lite mer "oviktiga" saker. Jag menar, ett larm är ju till för akuta situationer. Om man är dålig, behöver på toa eller har ramlat. Ofta får vi ju istället larm, där någon undrar om vi kan dra för persiennerna, ge personen i fråga glasögonen, eller som häromkvällen, när det kom ett larm precis några minuter innan man slutade.....H skyndar sig iväg, och när hon kommer in till vårdtagaren, står han i hallen....  H frågar vad som hänt, och han svarar -Jag fick ingen kontakt med yttre och inre rymden!!!  Fast jag har ordnat det nu, jag är ju gammal mekaniker som tur är.......!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0