Mamma, kan du bädda sängen...?

J ringde från skolan...
 -Mamma, vill du vara snäll och bädda min säng?
   -Öh, OK, varför då, undrade jag....
 - Och så kan du väl se efter att det inte ligger någon tvätt på golvet
- Det kan jag väl, men why?
 -Jo, några kompisar följer med hem efter skolan, så jag vill ha det fint!

Sedan NÄR började hon bry sig om det? Hm, verkar  skumt, eller är det en "mognadsprocess" hon genomgår?  Hon har blivit lite förändrad sista månaderna.... J är ju en sporttjej ut i fingerspetsarna, stark som få, går sin egen väg, har inget behov av att vara eller klä sig som andra.... Hon vet att hon duger som hon är, vet sitt eget värde, vilket kanske inte är så vanligt i hennes ålder, dvs snart 16? Hon har gått i sina "sportdressar" på sin höjd haft jeans, målar sig aldrig..... Och så nu...... Nu har vi köpt både tunikor, tights, letat stövlar & smink........ OCH NU.... till och med ha det bäddat, haha.... Ja ja......Man hänger inte med...... Lilla Jossan....

Kommentarer
Postat av: Salwa.

Ja, men så kanske det är dags att iafl bädda sängen, och tycker inte det är ett bevis på att hon börjar bli som andra, utan mer att hon ville ge sina vänner ett rent och fint itnryck, eller så kanske de var en karl med i bilden? Kärlek blossar alltid upp känslor av perfektion;)

2008-02-13 @ 18:43:15
URL: http://salwa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0