Viktuppgång!





HJÄLP!!
Vägde mig precis.... Har gått upp 4 kg, sedan sist jag vägde mig!! Visserligen var det långt före jul, och jag VET att det har blivit  alldeles för mycket av godsakerna! Sen var jag ju sjuksskriven, och mer "still" för det!!!  Nu är det operation SKÄRPNING som gäller, och jag behöver följande goda råd;

* Hur ska jag lura hjärnan att en morot är mycket godare än en chokladbit?

* Hur ska jag motivera mig själv, att försöka ta en promenad varje dag?

* Hur ska min sås smaka lika gott utan matlagningsgrädde?

* Någon som har nyttiga matrecept, som INTE innehåller  1000 ingridienser som man vanligtvis INTE har   hemma?

* MIrakelkurer efterlyses, alla bra ideér välkomnas!

Tror att jag ska förnedra mig själv genom att skriva ner varje dag, allt onyttigt jag ätit , och OM jag motionerat någonting under dagen! Kaske jag får lite mera press på mig då? Nu ska kilona bort..... IGEN!!!!

Kommentarer
Postat av: sofia

tack så mycket!! ja hon kan verkligen sin sak.! tyvärr har jga inga tips till dig, men kan säga att jag också behöver gå ner ett par kilo... =)

2008-01-07 @ 12:38:04
URL: http://sofiakarlsson.blogg.se
Postat av: åsa

tyvärr är ju inte morötter lika gott som choklad. Men försök ha en "ätar dag." Lite bra musik i ipoden som man bara längtar efter så e det kanske lättare att ut o gå. eller gå på morgonen innan frukost. då hinner man inte tänka så mycket o lägg fram kläderna så e det bara att gå upp hoppa i dom o ut o gå. o nyttig mat. se bara till att ha grönsaker o frukt hemma. ta lite mindre av såsen o ät den hederliga tallriksmodellen. 2/4 grönsaker, 1/4 protein och 1/4
kolhydrater lycka till!

2008-01-07 @ 12:39:40
URL: http://pantouffe.webblogg.se
Postat av: Helena

Kommer du på hur får du gärna tala om det för mig...

Har förresten sett att du är in och dräller snälla kommentarer om mig på bloggarna jag designat, du är för go du!! *skickar lite kramar*

2008-01-07 @ 12:41:29
URL: http://helenasnackar.blogg.se
Postat av: Anonym

Hejsan nej vi har ingen form av avlastning eller kortidsboende då på begäran av brukaren / mamma.

2008-01-07 @ 14:11:35
URL: http://sjukdom.blogg.se
Postat av: GirlGoesMom

Mirakelkurer funkar bara tidbegränsat å är därmed skit! ;p Köp böcker om GI och lär dig laga GOD MAT med grädde, smör och mssa annat syndigt men ändå tappa kilon!

När man bantar går man bara upp igen.. lev som en diabetiker (sök på diebetsrecept på nätet ex?) så får du i dig mindre socker och kolhydrater :) Därav mindresom kan omvandlas till ernegi och sätta sig på röven och magen ;)

2008-01-07 @ 22:13:07
URL: http://girlgoesmom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0