Denna dagen....ett liv!

Vet egentligen inte hur jag ska börja denna kaotiska dag,
så att den gör sig rättvisa! Hur jag än berättar så kommer det
ändå inte beskriva ens en fjärdedel hur det kändes. Försöker ändå!

Vaknade vid halv 10, av att Filles jobbarkompis Björn ringde och ville
komma förbi. Kul tyckte vi, flög upp ur sängen för att hinna med lite nytta
innan. Jag gjorde "en för ögat städ", medan min fantastiska sambo skulle
vara präktig och köra iväg till tippen med skräp. Frid och fröjd så långt!
En halvtimmat innan gästerna gjorde entré,  för första gången hos oss,
ringer gubben och berättar att bilen dött vid sopstationen. En stund efter ringer
dörrklockan och Filles arbetskamrat med fru kommer hit. Förklarar situationen
och tror att bilbekymrena snart ska vara åtgärdade. Dessvärre visar det sig att
grejen som gått sönder, trots nationell sökning, enligt Wafab, EJ går att få tag på
inom de närmaste 2 veckorna... Gästerna väntar och väntar, på det  blivande
födelsedagsbarnet, som dyker upp, först  cirka 3 timmar senare...

           

Eftersom jag bestämt träff med Monika i charken på ica för diverse kallskuret,
kl halv sex, skjutsar snälla gästen Annsofie mig dit! Samtidigt som vi kommit på att vi
varken ätit lunch eller middag. Så efter Ica, åker vi vidare till pizzerian, köper lite
käk, och åker hem och äter... Under tiden har våra emenenta sambos (man om man frågar
Ann-Sofie) både slukat tre öl per skalle, samt fått  en hemkörning av grejen till bilen!
Som det bara skulle finnas 2 av i hela Sverige!!!!! Så kommer den hem till dörren i lilla Grums!!!
Ska man tycka det är otur att bilen pajar, eller att det bara är tur att prylen dyker upp?
Nåja, dagen och kvällen blev inte riktigt som vi tänkt, men slutade bra, för att inte tala
om vilket trevligt sällskap vi fick hela dagen och kvällen! Underbart skoj har det varit, kan jag
lova! Crille kanin tycker att det är roligt att "Bastumannen", B-lave, har varit i borås och bastat!
(internt skämt).  Så tack, Annsofie & Björn, för er uthållighet, glädje, hjälpsamhet, glada skratt,
trevliga sällskap under dagen och kvällen!  Tror inte gubben skrattat så mycket sen jag höll
på att köra ihjäl mig på cykel i brandbacken för 23 år sedan! Hoppas vi snart ses igen!!!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilken dag. Usch för bilar men de är bra när de funkar. :)

Härligt med goa vänner.

Ha det bra i värmen. Kram

2008-07-31 @ 10:59:10
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0