Gammelmorfars stuga.......

Inte min morfar, utan gubbens, han hade en underbar röd stuga med vita knutar
som låg alldeles intill vattnet. Rena idyllen måste jag säga, och vi i familjen har
spenderat många sommardagar där. Nu är både stugan och morfar borta, men
jag hittade en liten dikt jag skrev när jag var där ute en vacker sommardag 1998.....




Sommar

Jag känner doften direkt när vi svänger in på den snirkliga grusvägen.
Doften av vägdamm och soltorkad skog, härligt blandad med tallarnas friska doft.
Jag sluter ögonen och andas djupt in alla sommardofter.

Jag hör små surrande ljud av bin, flugor och några energiska gräshoppor, ljudet av
små insekter som arbetar hårt i den varma solen, och i bakgrunden vattnets kluckande
 mot sten och brygga.

Återigen sluter jag mina ögon och fångar alla dofter som blandas med mina
barns glädjetjut i det ljumma vattnet.....  Åntligen sommar!

Malin -98

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad duktig du är!!

2008-07-01 @ 11:04:03
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har många kreativa guldkorn inomdig som du

lyckas släppa ut så man känner hur det känns

för dig, tänk när du får egna barnbarn då kommer

det ännu mer känslor, man har dom i tankarna jämt.

2008-07-01 @ 22:01:32
Postat av: bjorne

Du har många kreativa guldkorn inomdig som du

lyckas släppa ut så man känner hur det känns

för dig, tänk när du får egna barnbarn då kommer

det ännu mer känslor, man har dom i tankarna jämt.

2008-07-01 @ 22:03:27
Postat av: Malin*

Åh det förstår jag.... man ska väl inte säga att man längtar redan när dottern bara är 16?

2008-07-02 @ 09:55:36
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0