Arg dotter?



För några månader sedan kom min dotter hem från skolan,
och skrek att hon måste ha ett jobb!! Jag undrade förståss vad
hon syftade på, och hon förklarade att nu när hon fyllt 16 får hon snart
inga pengar eftersom barnbidraget dras in, och då måste hon jobba! För
hon måste ju ha pengar under sommaren!! Tyckte det var bra att hon kommit underfund
med detta själv, och hon skrev genast en ansökan till kommunen, som ordnar
sommarjobb till 16 och 17-åringar.  Vi ringde även och kollade vilka platser
som var aktuella, och eftersom dottern ska gå Barn och fritid, inriktining idrotts-
ledarskap
, sökte vi på dagis, där de bara tar in ungdomar som de känner till.
Dottern hade ju praktik där, och hade skött sig bra, så vi trodde, med en ansökan
lämnad en månad för tidigt,  att saken var klar! Vi har väntat och väntat på ett svar
från kommunen i veckor nu, så idag ringde jag upp dom! Och vet ni???
De hade inte ens fått in ansökan!!! Den skickade jag dagen efter, så den borde ha
kommit fram redan i mitten av april!!! Dagis kan hon ju glömma nu, de få platserna var ju
redan upptagna. Alternativen som fanns kvar var ett äldreboende, kyrkogården, golfbanan
eller ridhuset! Undrar just hur ettrig min kära dotter blir när hon får veta detta!!!
Jag bävar......

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad go du är!!! Skönt att veta att någon har förtroende för mitt ekonomiska sinne, du är nog ganska ensam ;-) Men jag SKA bättra mig, eller jag MÅSTE och SKA bättra mig kanske snarare :-)

2008-06-12 @ 12:49:31
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: soffie

Önskar dej en härlig torsdag och hoppas du tar skydd när dottern får veta.

guuu va dumt att de slarvat bort den,skitkommun som gör så!!

Hoppas hon hittar nåt annat att göra.

En fråga svara på min blogg om du har tid.

Ska jag ge min dotter hela barnbidraget hon fyller 15.

Men då ska jag väl ej stå för nåt eller hur har du gjort?

kramen till dej

2008-06-12 @ 13:08:28
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Julia

Nej vad tråkigt! Tycker ofta att det händer sånt, undrar om det är kommunen eller posten som strular. jag har många dåliga erfarenheter av sånt här tyvärr, så jag ringer alltid inom en månad och kollar så de fått allt. Men det är ju lätt att säga nu...

Hoppas ändå att hon får ett jobb som hon tycker är okej.

Kram

2008-06-12 @ 19:18:12
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0