Barnmorskorna



Idag var det seriestart för "Barnmorskorna" på svt 1.
Naturligtvis var jag tvungen att titta, för är det något som
berör mig, så är det att se små barn födas till världen.
En kompis sa faktiskt till mig en gång, att jag borde
utbilda mig till just barnmorska, för det skulle passa mig!
Och visst, det hade jag säkert trivts med, om jag
hade garanti för att allt skulle vara "vitt",,,,
Men hur skulle jag hantera det om det blev svart?
Om det inträffar något, som gör att barnet eller
mamman dör, HUR skulle jag klara det?
Men visst såg det mysigt ut, och de verkade
verkligen trivas med sitt jobb, och jag undrar
vem som grät mest när barnen på tv föddes,
föräldrarna eller jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0