Den här är så fin!

Om du lämnade mig nu


Jag skulle vakna mitt i natten och gå upp och ta en lång promenad

Jag skulle låta blicken möta andra ögon i en främmande stad

Jag skulle inte ha så bråttom med att träffa någon ny

Jag har rätt mycket med mig själv, precis som du

Jag skulle andas i det tomrum som blev över

Om du lämna mig nu


Jag skulle sitta på ett tåg mot Paris och låta Stockholm va

Jag skulle få den tiden över för mig själv som jag sagt att jag vill ha

Jag skulle unna mig att drömma om att dra ner genom Europa

Om en främling ligga till i ett  fåll som du

Jag skulle pröva mina läppar mot nån annan

Om du lämna mig nu


Jag skulle kunna leva utan den där blicken som får mig ur balans

Jag skulle sakna den där stunden som vi har när vi till slut har blivit sams

Jag kanske skulle söka upp kontakter som jag tappat

Som jag varit med förut nånstans

Jag antar det finns nån du skulle ringa om jag inte fanns


Jag kanske skulle leta upp nån yngre som en fjäder i hatten

Det skulle bli för tomt om ingen fanns där som värmer mig i natten

Men jag skulle aldrig ha tålamod nog att bli förstådd

Ingen känner mig så väl som du

Jag skulle fastna i min ensamhet igen

Om du lämna mig nu


Lars Winnerbäck


Kommentarer
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Ja den var fin! =)

Nu ska det bli skönt med ledighet! Jag gick på påskledigt redan i dag men jag har en utav barnen som har kräkts och gör det fortfarande, hon har ont i magen! Typiskt nu när man ska vara ledig och allt, de skall till farmor och farfar i helgen!

Vill också samtidigt passa på att få önska en Glad Påsk och hoppas att din helg kommer bli skön och härlig! Jag och älsklingen skall till Stockholm på en skön weekend!

Kram Sus

2008-03-20 @ 10:44:07
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: tina

Hej!
jag spelar innebandy :)

2008-03-20 @ 12:03:41
URL: http://tinadahlgren.blogg.se
Postat av: soffie

Å du gör ju så himla bra inlägg du med,tack för din kommentar!
Önskar dej en GLAD PÅSK och själv ska jag kolla in FBK-Frölunda!!!

2008-03-20 @ 19:10:09
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: LieMie svarar

Tack så mycket, ska fösröka göra mitt alldra bästa för att få sjunga mig igenom livet. =) Desamma föresten! Ha en trevlig kväll. Mvh LieMie

2008-03-20 @ 19:15:43
URL: http://liemie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0