Härliga härjedalen & Bordtennis

Igår kväll var F här och spelade pingis! Alltid lika kul att se och träffa honom.
Mycket fin grabb, och  jag lovar, jag säger inte så bara för att han är mitt syskonbarn, han
är verkligen en underbar kille! Söt, trevlig, rolig och socialt kompetent! Pratade lite
om sommar och semester, vad vi skulle kunna hitta på då... Jag och brorsan har pratat om
att åka till HÄRLIGA HÄRJEDALEN, det var alldeles för länge sedan sist, och F har aldrig varit där!
Så under morgonen har jag varit ute på nätet och tittat på stugor... Det var verkligen inte dyrt, det
är ju ingen högsäsong på sommare, konstigt nog, för det finns jättemånga trevliga aktiviteter även då.
Golf, Fiske, Hundspann, vandringsleder och mycket, mycket mer!



Skarvarna


När jag var liten, så fjällvandrade vi på somrarna.... Mittåkläppen, Evagraven mm..... Vi lagade vi mat och fikade vid öppen eld, och det smakade härligt att sitta i "det fria" med himlen som tak, och den
underbara utsikten!Jag har ju moster, kusiner och mammas moster med barn kvar,
och speciellt "gammelmoster" är det kanske så att man inte hinner träffa om man inte åker,
hon är ju trots allt 90 år!Skulle vara jätteroligt att visa F "farmors" hemtrakter. Tål att tänka på!



Evagraven


En märklig och imponerande naturskapelse. Erosionssprickan har bildats av
inlandsisens avsmältning för ungeför 9 000 år sedan. Kring dalen finns olika sägner.
En berättar om samekvinnan Eva som med ren och ackja rasat utför stupet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0