Kalabalik!!!

Släppte ut "BAM" när jag kom hem från jobbet, så att han skulle få lite frisk luft innan kvällen, men jag hann inte ens in igen förrän jag hörde något väsande ljud bakom mig ! När jag vänder mig om, ser jag en annan stor katt som smugit sig på vår..... Har ju ingen erfarenhet av katter, då detta är vår första, så jag fick lite smått panik, visste inte vad jag skulle göra,,, jag menar, törs man gå emellan 2 ilskna katter, eller ska de få klara ut det själva? Det blev ett himla liv, och vips så hade BAM slitit sönder halsbandet, och var helt plötsligt lös!!!  Han jagade i alla fall bort den främmande katten, och jag kände väl, att det var lite mer på lika villkor, när även BAM var lös, men samtidigt hade jag panik, i fall han skulle springa iväg. Till saken hör ju, att det är sonens katt, och han skulle bli förvivlad om något hände med hans ögonsten! Som tur var, kom Maria till undsättning, hon gick helt sonika emellan, och tog med sig BAM in.... Vilken tur säger jag bara..... Får se när vi törs släppa ut honom igen! Kattgård nästa!

image221

Kommentarer
Postat av: Julia

Uj, jag minns min stora katts första möte med en annan katt... Hade altandörren öppen och stod och grejade i köket och hör plötsligt ett ljud som lät som en betongborrmaskin på avstånd. Inser sen att det är min katt som låter och tittar ut mot hallen. Där står en stor röd katt med burrig svans och blicken på min lille kille. Jag skickade ett fullt glas med vatten på honom (vatten, inte glaset) och sen kom inte han tillbaka :D Men visst är det svårt att veta hur man "ska" agera.
Men du, vad är det för fina bolliga växter med vita blommor du har i fönstret? De är jättefina!
Trevlig helg och grattis till att du redan fått tillbaka datorn!

2008-03-07 @ 22:43:59
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Malin

Haha... det får jag försöka med nästa gång! Det är faktiskt konstgjorda blommor, för det är kattens favoritfönster, han hoppar alltid upp där med en fart, så blommorna flyger... nu slippper jag i alla fall att ta reda på blomjorden! Ha en fin dag!

2008-03-08 @ 09:50:48
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se
Postat av: Linda

Åh va fin han är Bam!!

2008-03-09 @ 22:48:11
URL: http://bolivens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0