Nathalie 22 år!

Idag fyller Världens Bästa Nathalie 22 år! Henne är jag stolt moster åt,
och jag minns dagen hon föddes som det vore igår! Jag var 16 år, 
läste Handel & kontor på gymnasiet och var i skolan, när pappa
ringde och sa att Syrran hade fått värkar.
Eftersom jag lovat följa med henne in till förlossningen, lämnade
jag bara skolan och sprang ner till bussen.... utan att ens sett efter om
det överhuvudtaget gick någon!!
Det var kaos i min hjärna, men efter
många om och men, kom jag äntligen hem, och jag åkte med A i
taxin in till förlossningen!  När N:s pappa kom och bytte av mig åkte 
jag hem en stund, men när jag var tillbaka igen vid 16-tiden, var N
redan född. Hon var ca en halvtimme gammal när jag såg henne
första gången. Vacker som en dag! Och jag var helt såld! Sen den
dagen har hon varit lite "min", och jag har följt henne genom 
vattenkoppor, brutna nyckelben, tandläkarbesök, tidiga lussemornar,
läkarbesök, skolavslutningar, konfirmation, student och på senare
år
har vi även varit "ute" tillsammans!  Jag har varit barnvakt till henne många
gånger, och på senare år har hon varit det till mina barn
! Idag läser hon Medieproduktion
 och journalistik på högskolan i kalmar, och hon är både klok, rolig och oerhört vacker!
Stort FBK-fan är hon också, och hade hon inte bott så långt bort är jag säker på att hon
hade stått i Wolfpacks hejarklack och skrikigt och hejat en kväll som denna!
Hoppas det blir seger ikväll till din ära! Världens bästa NATHALIE
Grattis från moster Malin

Carpe diem, quam minimum credula postero
Fånga dagen, vänta dig ej något av morgondagen!

 


image222

Kommentarer
Postat av: soffie

Å kan förstå att du är en stolt moster.
Verkar va en bra tjej som håller på FBK ;O)det är ju mitt lag det en Karlstadstös som jag är!!!

2008-03-18 @ 19:26:11
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Nathalie

Va fint du har skrivit om mig;) Tack så mycket, och matchen gick ju vägen också=)

2008-03-18 @ 22:39:28
URL: http://www.kalmarcalling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0