Om tandborstning

När jag var inne på Helenas blogg förut, blev jag påmind om en episod,
när Josefine var liten och vi skulle till tandsköterskan och visa upp tänderna.
Efter en ordentlig genomgång om tandborstning, sa tandsköterskan till J:
- Nu gör vi så här , att du kan borsta själv på morgonen, så borstar mamma på kvällen!
Josefine nickade nöjt , och vi gick hem. När kvällen kom, och jag tog fram tandborsten
för att borsta hennes tänder, protesterade hon bestämt.
- Men, sa jag, vi skulle ju borsta tillsammans på kvällen!
- Nej, sa Josefine, tandsköterskan sa att jag skulle borsta själv på
morgonen, och att DU skulle borsta på kvällen! Hon räckte fram min tandborste,
och då förstog jag hur HON hade uppfattat saken! Hon trodde att jag skulle borsta mina
egna tänder på kvällarna, och att hon skulle borsta sina, endast på mornarna!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hahahaha, inte undra på att det gick så lätt då :-) Här skräms vi med tandtroll efter att hon totalvägrat en lång period och vi fick hålla henne för att lyckas borsta, fungerar hur bra som helst för vem vill ha småtroll i munnen när man är livrädd för sådana... *skäms lite*

2008-03-22 @ 08:43:36
URL: http://helenasnackar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0