Fikagäst......



Jodå, visst lockade jag hit lite fikasällskap! Fast det var nära att gå i stöpet..
När jag väl skulle koka kaffe, visade sig att jag glömt köpa nytt igår, och i kaffeburken
fanns inte många korn kvar. Nåja, hittade några Cappuccinopåsar, så det löste sig.
Hann inte mer än att koka upp lite vatten, föränn vädret brakade lös utanför fönstret. Från
att solen skinit, mörknade det på, började hagla, blixtra och dundra.... Då fick jag springa runt i
huset och dra ur kontakter till tv-apparater, datorer och telefoner... När jag var klar med det, och skulle
hälla upp det kokheta vattnet i cappuccinoglasen, rasade hela hyllan ner, där glasen stog, och hälften av
glasen, gick i tusen bitar! Jaha, då var det dags att dammsuga bort allt glas i stället!
Till slut fick vi i alla fall fika lite i lugn och ro... En och annan kärleksmums blev det också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0