Fredagen....

Vilken superlyckad och skojig fredag vi haft! Jobbade dagen först,
och jag och Camilla handlade åt 15 av våra pensionärer. Träffade
ett par kompisartill mamma och pappa  på "Klingan", som jag inte sett
på minst 20 år. Kul att de kom ihåg mig!! Efter jobbet blev det dammsugning och
matlagning för hela slanten, eftersom våra "gamla"  kompisar skulle komma!
Det var verkligen lyckat! Vi åt, drack, pratade och skrattade och 
hade verkligen jättetrevligt! Bestämde oss för att snart göra om det igen!
Ser redan fram emot det!
*
Vänner är som stjärnor
Du ser dem inte alltid
men du vet att de alltid finns där....
*
______________________________________________________

Kvällens mat


FESTFILÈ
4 portioner

1 Fläskfilé
1 röd paprika
1 purjolök
1 ppk tärnad bacon
3 dl grädde
1 bit pikantost, paprika
2 bananer
curry

Skär filén i skivor, stek, salta o peppra
lägg filén i en smord ugnsform
tärna paprika och purjolök och
lägg över filen
Häll grädde och ost i en kastrull ooch
värm till osten smält. Häll såsen över file´n.
stek bacon och häll över såsen. skiva
bananerna och lägg över baconen.
Krydda med curry...
In och gratinera i ugnen ca 20 min
Servera med jasmonris och en härlig sallad.

Efterrätt

Glass med äkta vanilj
Färska jordgubbar

Kommentarer
Postat av: //K :-)

Mums det receptet hamnar i Favoriter! Tack för tipset!

2008-06-01 @ 22:19:44
URL: http://kschokladask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0