Mer än jag trodde....

Upptäckte att vår kanin, Peggy hade större knölar än jag först trodde.
Kände ju bara på "kinderna", men idag märkte jag att det även var
knöligt på hakan, samma ställe som det var förra gången. Hon är ju som sagt pigg
för övrigt, men man ser att hon inte gärna gnager på frukt eller morötter,
utan hellre äter mat som är lättare att tugga! Så idag har jag rivit äpple, morot
och gurka till henne, och hon har ätit med god aptit. Hon har även varit
ute och ätit gräs idag! Vi ska skämma bort henne riktigt ordentligt nu, den tid hon har kvar,
för vi inser ju att det bara blir plågsamt för henne att göra ingrepp var annan månad!
Naturen får ha sin gång, och när vi ser att hon har ont eller mår dåligt,
så åker vi in med henne så hon får somna in!

Kommentarer
Postat av: Carina

Klokt val. Bättre att skämmas bort ännu lite extra än att läka jobbiga operationssår.

Jag är säker på att mer bortskämd kanin kommer inte att finnas. Hon kommer att få njuta och det är hon värd. (Min vovve njöt ännu över 1,5 år efter veterinärens "dom") Lycka till!

2008-05-04 @ 11:08:01
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Helena

Hur går det med Peggy!

2008-05-05 @ 08:31:48
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0