Inte riktigt som jag tänkt mig....



Jag sökte ju som bekant lite läkarhjälp idag, för att jag ville ha min
värk utredd. Kände på ett sätt att han var lite nonchalant, precis
som många andra, då det gäller kvinnors värk. Får alltid den upplevelsen,
att man är en kärring som överdriver och klagar. Jag önskar verkligen att så
var fallet, att jag överdrev och inte hade så ont. Då kunde man få sova en hel natt
utan att vakna och proppa i sig värktabletter, man skulle våga sig på fler ansträngande
saker, utan att oroa sig för hur det skulle kännas nästa dag.. 

Istället hamnade jag på en brits för blodtrycksmätning och Ekg, då det visade sig att mitt
blodtryck var på tok för högt, och jag hade vätska i kroppen!! Vet inte resultatet av Ekg:t, men jag kom därifrån
med recept på både vätskedrivande och blodtryckssänkande mediciner. I morgon bitti ska jag till Lab
och ta en massa prover på fastande mage..  Jaja, det är ju bra att han kollade upp mig på detta
sättet. Han ville avvakta proverna, så jag lär väl komma dit igen.....
Detta var allt för nu....
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hmmm, som det blev. Bra att han kollar upp det där ordentligt.

Men din värk då? Berättade du att du får ta tabletter varje natt?

Irriterande att vissa läkare är så nosjalanta.

Tänker på dig.

Stor kram

2008-11-04 @ 13:23:10
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Malin

Sjukvården kan verkligen göra en besviken! Och oftast har man inte ork att kämpa sig frisk :(



Låter som om du träffat en allmän läkare? Kräv att få träffa en smärt läkare! Eller tag helt enklet själv kontakt med en!

2008-11-04 @ 21:38:05
URL: http://myissues.blogg.se/
Postat av: Malin

Sjukvården kan verkligen göra en besviken! Och oftast har man inte ork att kämpa sig frisk :(



Låter som om du träffat en allmän läkare? Kräv att få träffa en smärt läkare! Eller tag helt enklet själv kontakt med en!

2008-11-04 @ 21:38:07
URL: http://myissues.blogg.se/
Postat av: Anna

Hittade hit via Byggarn..ja det gäller att man orkar tjata på läkarna? Jag blev dålig -91 & hållt på fram till nu...i okt -08 fick jag min diagnos-Dercum,en slags reumatism..konstant värk..de flesta läkare kan inte ett skit om den här sjukdomen..tradigt..

De flesta reumatiska sjukdomar syns inte på blodprover heller-bör man veta...man har ingen s.k "reumafaktor" i blodet...

Gud va jag svamlar..he he..Lycka till iallafall..

2008-11-10 @ 17:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0