Promenad, fika & sist men inte minst...



FÄRJAN!! Jag säger bara det! Någon som sett detta program?
Idag handlade det  bla om några resenärer som var på färjan 
för att gå Raggningskurs!!! Jodå, ni läste rätt! Raggningskurs!!!
I kursen ingick både teori och praktik, och måhända har jag
fördomar, men det är ju inte riktigt klokt! Först hade de 3 kursdeltagarna
3,5 timmes teori. Efter det gjorde var och en sig redo för steg 2, nämligen
praktik. Då skulle de prova alla raggningstricken de lärt dig på teorin....
En kille stog och pratade med några tjejer som satt vid ett bord, varav en
av kursledarna gickförbi och sa: - Sitt ner! Det kallar jag coaching!!!
Dagen efter var det utvärdering, och kursledarna bjöd in några av tjejerna
som kursdeltagarna haft kontakt med kvällen innan, för att få höra vad de tyckt
om raggningsförsöken... Pinsamt att ha ett helt filmteam med sig också...




Innan detta förnedrande program, som jag trots allt inte ville missa, var vi
hos Maria & P-E och tittade på deras fina kamin, busade med Mille och fikade!
Fick ju ihop några steg idag i alla fall, trots blåst och regn, och det kändes riktigt
skönt med lite frisk luft!  Nu är det bingen som väntar, och det ska bli så skönt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0