Syster yster välbehållen.....

Jodå, syster yster är hemma igen, välbehållen, men hon kom så sent,
och jag orkade aldrig uppdatera i går kväll! Hon skrattade bara när jag
ringde för 3:e gången och till slut äntligen fick tag i henne!!!! Då hade hon precis
klivit innanför dörren! Vissa trodde att det var typiskt för storasyrror att oroa sig,
men till saken hör, att jag faktiskt är lillasyster! Minst i en barnaskara på fyra!!!
Mina vänner  hävdar att jag ändå är en typisk storasyster, jag försöker hjälpa till
där jag kan, oroar mig och är mån och rädd om mina syskon och dess familjer....
Det ser jag som en självklarhet förståss. Kan hända är det bara så, att jag ärvt mammas
egenskaper. En annan sak som jag sa till henne att jag aldrig skulle ha, var oredan i väskan!!
Det var katastrofal!! Där fanns allt mellan himmel och jord! Plånbok, nycklar, näsdukar, läppstift,
halstabletter, (gärna flera olika sorter och smaker), kvitton, pennor, adressbok, och allt du kan
tänka dig! Nu är min likadan!!! Är säker på att jag klarar mig på en öde ö en längre tid, bara väskan är med!!!

 

Kommentarer
Postat av: Julia

Hi hi, jag avskyr oreda i min handväska, men lik förbannat är den som ett svart hål. Nu har jag köpt en liten platt necessär (på ullared faktiskt!) och i den ligger huvudvärkstabletter, halstabletter, handkräm i minitub, nässpray, tamponger/bindor och näsdukar. I resten av handväskan ligger plånbok, kalender, nycklar och handskar. Mobilen i ett separat fack. Allt lätt att hitta. Men innan jag kom på idéen... Fast det är samma sak med mig, har jag bara min väska så kan jag klara det mesta!

Kram!

2008-11-20 @ 12:36:29
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0