Allvar & Ytligheter....

Kämpar för livet Tim Ahlgren är pigg och leker med brorsan J

Läste i AFTONBLADET om 11-årige TIM som kämpar mot en svår
Cancersjukdom. Hans inställning är fantastisk, han kämpar, är glad,
positiv och visar ett så stort mod, som till och med många av oss vuxna saknar.
Så orättvist livet känns då, när en liten kille som borde ha hela livet framför
sig, drabbas så hårt! Hans familj lever i den värsta mardröm man kan tänka sig, 
som det är svårt att riktigt förstå och sätta ord på. Var får de styrkan i från?

Inlägget brevid TIM´S i AB handlar om hur Henrik, 23 år har en största önskan
att ha sammanlagt 50 brudar på en kväll! Hur ytliga får vi männsikor bli?
Finns inga fler ord att tillägga om det, YTLIGHET räcker långt!
Har tidigare skickat bidrag till bland annat cancerfonden, men idag skickar jag ett till!
Peter PC Carlsson, har startat en minnesfond "Den jävla idioten!" hos Barncancerfonden,
och målet är 100 000 kronor innan 16 December! Ge gärna ett bidrag, det har jag gjort!

"Alla kan inte göra ALLT ,men alla kan göra NÅGOT"






TIMS EGNA SÅNG OM CANCERN

Jag vill känna livet inom mig.
Text: Tim Ahlgren


Det var en kväll i november,

jag fick ett besked som ingen vill ha

Känslan inom mig kändes inte bra

Många dagar i korridoren jag gick

och lyssna på fåglar var det enda jag fick

Viljan att leva växte starkare och starkare

Jag ska klara det här, jag är en vinnare

Jag måste kämpa, jag måste kämpa mig fri

Jag är stark och jag vill känna livet inom mig

Efter fyra år är jag inte fri, men så SKA det bli

Jag är en kämpe jag, ger inte upp


Tims hemsida


Kommentarer
Postat av: lena

Gråter inombords,finns ej ord.

Kram lena.

2008-10-07 @ 15:19:28
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0