Sonen....

Han har fått en liten morot efter lite småstrul som varit i skolan
förra läsåret. OM han sköter sig, uppför sig väl, håller sig undan de konflikter
han ofta hamnade i, pg a att han la sig i andras tvister, gjorde sina läxor osv
skulle han få en ökning av månadspengen med 25 kr/mån, med ett tak på 500 kr.
Om han däremot missöter sig ska vi kunna dra av 25 kronor istället! Det har fungerat
jättebra, inga anmärkningar så här långt. Nu ringde ha från mobilen och var orolig..
Orsaken var att de fått en massa pantburkar i från fabriken, som de skulle få pantpengarna
till sin klasskassa om de bara pantade dem. Sagt och gjort, 6 stycken elever skulle gå iväg
med 14 stora påsar, men bad Casper och en annan kamrat om hjälp då de inte fick med sig alla
påsar. Casper pratade då med aktuell lärare om att de behövde hjälp, vilket resuterade i att
han fick 2 timmars frånvaro i efterhand TROTS att han pratat med läraren och denne intygade
att det var okej, och att ingen frånvaro skulle inskrivas! Hur ska man kunna lita på lärare som ändrar
sig så?

Kommentarer
Postat av: bjorne

Det där skulle jag inte släppa förrän rättvisa skipats.

2008-10-13 @ 17:09:03
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad trött jag blir när jag hör sånt här.

Hur ska våra barn lära sig att lita på vuxna när sånt händer.

Tyvärr är det många vuxna som inte vet hur reglerna är.(Rättvisa)

Jag skulle ha svårt att släppa detta utan ett samtal med denna lärare.

Lycka till!

2008-10-13 @ 20:04:35
URL: http://mammaia.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Usch, vad dåligt gjort och vad orättvist.

Tack snälla för gratulationen, jag blev så glad.

Sköt om dig och stor stor kram.

2008-10-14 @ 16:13:51
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0