Till minne av Åsa....



För exakt 20 år sedan firade vi Åsas 21 årsdag! Bara några timmar senare
hade vi förlorat henne. Åsa var egentligen bästa kompis med min storasyster,
men vi umgicks en hel del alla 3. Syrran och Åsa lärde känna varandra redan i förskolan,
och det man minns mest av henne var hennes stora, varma hjärta! Minns en gång, då
en annan kompis hade knyckt mitt finaste bokmärke, och jag, som var 2 år yngre, var jätte
ledsen och grät. Vi visste vem som tagit bokmärket, men hon erkände aldrig, och jag
var otröstlig! Senare på eftermiddagen skulle vi mötas upp, för att se på bio, och då
räckte Åsa upp ett stort vitt kuvert till mig, och sa att hon hade något till mig.  Jag
öppnade kuvertet , och där i låg Åsas finaste och största bokmärke med fullt av glitter på...
Det beskriver Åsa, hur hon var, från det hon var liten.... Tänkte alltid mer på andra än sig själv....
Hon var alltid glad, positiv och snäll... En riktig vän, för snäll för denna världen.

Åsa var i stort sett den enda vän, som fanns kvar hos min syster efter att hon fått Nathalie..
Då var syrran 19, och de flesta i hennes ålder var väl mest ute och festade och hade skoj.....
Men inte Åsa. Hon fanns med, varje dag vid syrrans sida, stöttade henne... Bara jag blundar kan
jag se dem,  när de åkte omkring i Åsas lilla, vita golf, nästan som en liten familj....
Det känns fortfarande så himla orättvist att detta skulle ske, att hon skulle bli sjuk, att hon
inte skulle klara den livsviktiga operationen, för hennes värden redan var för dåliga....
Samma dag som vi firade hennes 21 årsdag, pep det i sökaren, det var dags för operation,
och hon ringde syrran och berättade att nu var det dags, nu skulle allt bli bra...
Poliseskort till Göteborg för operation.. en operation hon inte klarade.... Allt skulle bli bra...
Visst Åsa, du slapp plågas mer, och det är det som ger någon som helst mening till allt det här.......

Idag har jag varit förbi hennes grav, stannade en liten stund och tänkte, såg henne framför mina
ögon, hur hon alltid log. alltid var glad och aldrig klagade, trots att jag vet att hon hade det
så jobbigt.  Idag kom jag också att tänka på något, jag inte tänkt på förut, nämligen att
Syrrans lilla Linneá faktiskt är född på samma dag som Åsa dött på, den 12 oktober...
Inte samma år, men samma dag. Som om att Åsa ville att vi skulle minnas den dagen
med glädje istället för med sorg? Vad vet jag? Det enda jag vet att jag aldrig, aldrig kommer att
glömma våran ÅSA!!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Åhhh, då förstår jag din ledsenhet i okt.



Men hallå, du var ju orolig för vikten när det gällde chipsen, sån tänker inte jag på....hihhi.

Men jag skickar över lite till dig...nej, jag vill ju inte dela med mig.

Bamsekramar i massor.





2008-10-11 @ 21:52:53
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: lLenal

Det är många som man minns på det viset,man plockar upp dom med jämna mellan rum,för att minnas dom fina stunder man hade,det är sorgligt.Jag har en som jag känner, som inte har lång tid kvar nu, hon är bara 47år,jag har svårt att sova ibland för jag tänker på vad hon tänker den sista tiden.Jag har ju en stark tro ,som bär mig genom allt.kramar lena.

2008-10-11 @ 22:03:56
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Julia

stor kram

2008-10-11 @ 23:53:42
URL: http://chocolatefrog.blogg,se
Postat av: Kattis

Godmorgon gumman!

Hihi, det blidde ingen dip kvar, dottern snodde det sista och tur var väl det.



Ja, jag fick veta i fredags att min pappa gått bort, för tre veckor sen.

Nu hade de hittat mail från oss och skickade ett mail och berättade. Hans familj visste inte om mig, fast jag fanns långt före de kom in i hans liv.



HA en skööön söndag, jag ska ut på tomten och pyssla.

Kraaam

2008-10-12 @ 10:16:07
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Maria

Å vad fint du skrivit,jag börjar nästan att gråta.

Jag är säker på att hon har det bra i himlen.

Kram

2008-10-12 @ 22:43:07
URL: http://mammaia.blogg.se/
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Oj jag fick gåshud när jag läste dessa rader och allra helst sista raderna om datumet!



Ja det är mycket tragiskt att de bästa rycks i från oss!



Kram Sus

2008-10-16 @ 12:36:30
URL: http://sus68.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0