Kreativ Insikt...

                
Idag beställde jag affirmationskorten som jag velat ha så länge. Tänkte att jag var
värd dom nu, MINST! Gubben åker ju på golf-weekend igen nu, torsdag till söndag är det som gäller
denna gång! Unnar honom allt skoj, men jag tycker ju om att ha honom hemma, får jag väl
erkänna!! Bättre det än att önska att han aldrig var det, eller?  Korten kommer från KREATIV INSIKT!

 

Beskrivning: Hela 33 inspirerande affirmationskort med en affirmation och vacker bild på framsidan, samt en utförlig beskrivning av affirmationens innehåll på baksidan. Ett kort med instruktion och en hållare i trä som rymmer alla 34 kort så att de alla kan stå framme på ditt skrivbord samtidigt.

På varje korts baksida finns en utförlig beskrivning av affirmationens innehåll, vilket dels kan ge dig inspiration till att ändra affirmationen så att den passar just dig och dels öka din egna förståelse för vad affirmationen kan innehålla. I varje beskrivning finns det flera nya affirmationer, som du också kan använda!

Vad är en affirmation?
Affirmation betyder bekräftelse eller bejakelse. Affirmationer är ett beprövat sätt att uppnå önskvärda tillstånd. Genom att upprepa en positiv mening om dig själv, blir den till slut sann. Det låter enkelt och det är enkelt! Och ett effektivt sätt att bli medveten om och förändra din inre dialog på ett positivt sätt.

En affirmation ska vara positiv och formulerad utan ord som "inte", för hjärnan "hör" inte ordet "inte". Den ska också beskriva ett tillstånd som om du redan är där eller en egenskap som om du redan har den. Hjärnan kan nämligen inte skilja på en tanke och verkligheten - den tror att det du tänker är sant... Vilken möjlighet, eller hur?

Kommentarer
Postat av: lena

Min moster har nå liknande kort som hon drar ett varje morgon.Hon är en healare som hon säger själv.Så, mycket av det där har jag fått berättat av hennae:)Förstår att du kommer att sakna Gubben,tur att det bara är över helgen, kram lena.

2008-09-30 @ 12:55:15
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0