Vilken helg!!!

Hektiskt som bara den! Nåja, inget livhotande, och bättre att
ha fullt upp, än inte ha något alls att göra! Fredagkväll blev det i
alla fall färdigtapetserat i köket! Är jättenöjd, det blev ljust och fräscht,
och visst är det så, att rum med ljusa färger känns större och luftigare.
En massa små saker är dock kvar att fixa till, och saker ska upp på väggarna osv..
Men jag har inte riktigt haft tid och ork till det, även om lusten alltid finns för
pyssel. Men man får prioritera!

Gårdagen jobbade jag först hela dagen, men lagomt till klockan slog 15,
och jag slutade för dagen, stack en värmande sol fram bakom molnen! Är
det inte fantastiskt så säg? Gubben jobbar också hela helgen, och hade inte
kommit hem, så jag bestämde mig för att överraska honom med att klippa vår alltför
höga gräsmatta! Problemen började sekunden efter att jag dragit ut gräsklipparen från
garaget. Med mina klena och onda armar var det lönlöst att få igång den. Hade inte kraft
för det rätta knycket om man säger. Skam den som ger sig! Förnedrade mig lite smått
och bad vår goa granne farbror Berg om hjälp, och den startade direkt! Slet som ett djur,
för gräset var jättehögt, och fuktigt så det blev lite tyngre än vad jag tänkt! Men klippt blev det!
Passade även på att sopa upp & plantera lite ljung i krukorna härute också, det var ju så skönt ute!
När jag var klar, satte jag mig ute med ett glas kall cider! Mumsigt!

Till slut kom även gubben hem, och jag fixade lite kvällmat åt oss, samtigt som några
kompisar kom förbi en sväng! Efter att vi ätit tog vi det bara lugnt och gjorde INGENTING,
och det var så skönt! Gick och la oss ganska tidigt, en ny arbetsdag väntade ju på oss båda.
Hur har er helg varit så här långt?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0