Onsdag...

Då har plötsligt halva veckan gått, och nedräkningen till helgen kan börja. Visserligen ska jag jobba hela helgen, men det är ändå en slags lugn, när helgen väl kommer. Man tar det lite lugnare, både på jobbet och här hemma. Idag har jag jobbat, och vi har haft en riktigt hektisk dag, måste jag säga. Till viss del beror det ju på att våra brukare har mått lite sämre. Då blir det längre och fler besök. Måste erkänna att jag ibland är för blödig för detta jobb. Det är svårt att se andra människor lida, och man vill inget hellre än att trolla bort allt elände. Jag och Annika har trots allt försökt liva upp dagen så gott vi kunnat, ooch skratt och flams har det blivit, precis som vanligt. Antar att vi har lika dålig humor båda två.

Eter jobbet bliev det som vanligt en tur in på affären, alltid fattas det något här hemma. För en stund sedan ringde Josefines klassföreståndare. Han var lite orolig övre Josefines huvudvärk, vilket jag förstår efter de två hjärnskakningarna hon fått ganska tätt efter varandra. Han berättade att hon åt dåligt på lunchen, vilket även en annan lärare berättat tidigare, så Josefine brukar ta med sig lite lättvindigt hemifrån. Den läraren har till och med bett Josse att skriva matdagbok under skoldagarna, för att se att hon får i sig det hon behöver. Även det kan ju ha en del i hennes huvudvärk. Sen att hon är döv på ena örat, är också ett bekymmer på eftermiddagarna, då hon oftast är tröttt efter en hel dag av koncentration.

När man läser detta kan man säkert tro att Josefine går i mellanstadeiet eller något, men hon går faktiskt på gymnasiet. Världens bästa gymnasium enligt min mening, de ser verkligen eleverna och bryr sig om att de ska må bra.. Det känns verkligen tryggt för oss att veta. Vi kom överens om att ha lite extra koll på huvuset, det borde snart kännas bättre. Han berättade också att dom tyckte jättemycket om Josse på skolan, hon är alltid glad, rolig och presterande. Det känns underbart varmt i modershjätat efter det samtalet....  Som tur var fick jag även tillfälle att ge beröm tillbaka. Lärarna är verkligen toppen, allihopa. Då skolan är relativt ny, och de flesta lärarna är runt 25, hör nog till saken, då de tillsammans med glädje och fiska ideér bygger upp denna nya skola! Härligt!

Nej, nu ska jag lämna min vän datorn för att pyssla lite med mina smycken, och få i ordning maten. Snart kommer hela min hungriga familj hem! En fin dag till er alla.....  T j i n g e l i n g !

Kommentarer
Postat av: marma

Det är nog inte vanligt med sån omsorg om eleverna på gymnasienivå. Måste vara tryggt och skönt för alla föräldrar.

Kramisar/marma

2009-04-22 @ 16:29:30
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej Malin, vilken härlig blogg du har, du ska nog få hjälpa mig på traven kram från angelica d.

2009-04-22 @ 17:31:26
Postat av: My

Du har rätt inställning för att jobba med det du gör, och flams och trams är nödvändigt ibland ju för man ska orka. Hoppas tjejen mår ok, din dotter? Kram

2009-04-22 @ 18:37:56
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-04-22 @ 21:28:15
Postat av: Lisa

Hoppas att det blir bättre med Jossan! :) själv har jag dödligt ont än :( det kan ta 1-5 veckor innan det går över.



Tur att man har förstående arbetskamrater :) <3

2009-04-22 @ 21:29:07
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Revolverbritta

Skönt med människor som bryr sig. Det finns ingen åldersgräns för bry! Som tur är.

Ännu turligare är väl när man kan ha roligt med sina arbetskamrater. Det är inte alla som har det heller! Bara bra saker!!

Kram

2009-04-22 @ 21:35:24
URL: http://revolverbritta.blogg.se/
Postat av: Anna B

Hoppas att du fick en fin kväll! Nu ska här gå och sovas... För nu börjar jag bli lite trött... Kram Anna

2009-04-22 @ 22:16:28
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Birgitta

Härligt med en bra skola och lärare som bryr sig. Jobbigt med huvudvärk. Hade det själv när jag gick i skolan, men det gick över då jag blev äldre.

Det händer så mycket då man är i tonåring, så jag förstår att kroppen inte hinner med ibland...

Ha det så bra!

Kram Birgitta

2009-04-22 @ 23:08:38
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Gabbi

God morgon vännen..

2009-04-23 @ 07:01:12
URL: http://mamsen71.blogg.se/
Postat av: marie

Härligt med en bra skola och lärare som bryr sig.

Vår son går oxå på ett toppengymnasium där han äntligen får det stöd han behöver.

Läraren ringer då och då bara för att berätta att allt går så bra eller om det varit nåt lite slarv med något somm är lätt åtgärdat.Härligt med engagerade lärare och MEDMÄNNISKOR!!!



Du, jobbar du som pers ass?? Det gör jag oxå.

Fast i sommar ska jag in och vicka på lasarettet i Falun på en barnavd,det ska bli jättespännande och kul.

Just nu är jag lite halvt trött på mitt jobb där inget händer....



Hoppas dottern får ordning på huvudvärken. Jag har själv ofta huvudvärk och det är jättejobbigt.



Må så gott, njut av dagen!!

Kram

2009-04-23 @ 07:52:51
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Eva

Vad bra att hon går i en bra skola, sånt är guld värt! Hoppas nu bara hon slipper sin huvudvärk, förstår att det måste vara jobbigt för henne.

kram,

Eva

2009-04-23 @ 07:56:11
URL: http://spok.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hallå!

Hoppas allt är bra med dig och att du får en finfin dag!

KRAM

2009-04-23 @ 09:08:09
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Cat

Usch..låter inte bra med hjärnskakningar och huvudvärk. =( Stackarn!!!

Men underbart med bra skolor och lärare! Det är guld värt!



Sv: Ja, det är helt sanslöst vad ens humör påverkas av vädret. Helt fantastiskt!!

Njut för fullt du med vännen!



Ha en underbar dag!!

Stor kram!! =)

2009-04-23 @ 11:54:49
URL: http://cattitude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0