Vårlig promenad...



Äntligen lite värme och vårsol! Jag har precis kommit in efter en 1½ timmes härlig vårpromenad! Skönt att bara gå och slappna av i axel och armar. Även hälen skötte sig bra! Gick ju mestadels i skogen, så det blir lite mjukare underlag än att gå på asfalten. Kändes riktigt, riktigt skönt för både kroppp och själ. Skönt att släppa tankarna fritt och bara njuta. Hoppas vi slipper flera bakslag i vädret nu, och att det bjuds på massvis med härliga vår och sommardagar! Det behöver vi alla för att ladda batterierna tror jag.

Pratade med min goa arbetskamrat Ingrid också, det är kris med vikariebanken, som är det nya systemet för bokning av vikarier i kommunen. Omorganiseringarna och uppsägningen av 2-åringar har ju fått en del vikarier att söka sig till andra orter, vilket jag självklart har förståelse för. Dessvärre sätter detta otrolig press på arbetsplatserna att försöka få tag på vikarier akut. Till saken hör också att det finns några få nya vikarier, men dessa har inte blivit deligerade än, trots påtryckningar från oss.. Hoppas detta löser sig för de dagar jag stannar hemma bara. Känns ju lite ångestfyllt, som att lämna arbetskamraterna i sticket, samtidigt som jag vet att jag tjänar på att ta denna vilan nu, så det inte blir riktigt illa...

Ikväll är det studieinformationskväll på dotterns gymnasieskola. Ska bli kul att höra om hon skött sig lika bra som sist. En sak är säker, hon trivs som fisken i vattnet därborta, varje dag berättar hon en massa skoj och tokigheter som hänt under dagen! Nu ska jag hoppa in i duschen, så jag kan släppa ut katten en stund, så även han får njuta av det fantastiska vädret.....



Hälften is, hälten tinat! Det är faktiskt någon som går där ute på isen. Att de törs...



Utsikt från badplatsen...



Än så länge folktomt..........



Porlande bäck......


Carpe Diem........- Fånga dagen.

Kommentarer
Postat av: Petra

Välkommen ;-) Skoj att du kikade in.. har inte kvar alla bloggar som jag besökte innan :( Ha en underbar onsdag

2009-04-01 @ 12:25:06
URL: http://inredningstokig.blogg.se/
Postat av: Milla

Tack, tack. :)

Och vad snällt att du gav mig "receptet" på tårtan också!

Åh, vilka härliga vårbilder! Ska försöka dra med mig sambon ut på en promenad när han kommer hem jag med. :) Kram.

2009-04-01 @ 12:26:40
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Annika A

va fina kort, grums från sin bästa sida! Säga vad man vill men fina promenadvägar finns det här! Att vara ut och gå är ju så gött för både kroppen och knoppen. Ska snart gå till rövarkulan (jobbet alltså) hoppas vi syns till veckan, kram

2009-04-01 @ 12:34:01
URL: http://walkingwoman.blogg.se/
Postat av: Mari Andersson

Åh, så härligt med promenad. Att solen värmer gör ju inte saken sämre precis...

Ska ut i solen och cykla om ett par timmar, ska vänta på att sonen slutat skolan...



Nu ska jag fortsätta sy...

Ha en underbar dag / Kramar

2009-04-01 @ 12:45:19
URL: http://maradesign.blogg.se/
Postat av: Anonym

Underbara bilder! Och underbart väder! Man blir så glad i själen. :)



Kram från Lena

2009-04-01 @ 13:38:12
Postat av: Lena

Hm, något strul med blogg.se? Min adress kom inte upp även fast den ska komma ihåg. Nåja, här är jag igen. :)



Kram från Lena

2009-04-01 @ 13:39:27
URL: http://celena.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hejsan!

Jag har sutit ute i 3 timmar idag och bara njutit.

Jag både fika och åt lunch ute på framsidan.

Man får lite andra perspektiv med saker och ting, som sjukdom och elände.

Hoppas du har en skön dag!

KRAM

2009-04-01 @ 15:03:43
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: soffie

underbara bilder,

svar:jag s¨åg inga Nymfparakiter men jag såg nån sort med rosah huvud,

jag såg även Undulater det är verkligen coolt att se dem i det fria,

2009-04-01 @ 20:03:53
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: julia

Vilka underbara bilder!!! Aldrig fel med en skön promenad....

kramar!

2009-04-01 @ 23:13:53
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: ann-louise

hejsan....



Simon o hans kolmpis var och badade vid denna badplats på tisdagkväll....så helt folktomt var det inte då:)

2009-04-02 @ 09:27:22
Postat av: ann-louise

hejsan...



det var inte helt folktomt på badare i tisdags...Simon och Tobbe var där och tog sig ett vårdopp:)

kram.....

2009-04-02 @ 09:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0