Höstrusk....?

Blåsigt, regnigt,  med en solglimt däremellan.. Så har vädret varit de senaste 2 dagarna och det känns verkligen som om hösten gör sin entreé.. Själv har jag 2 veckors semester kvar, så det får gärna bli någon varm och fin dag till.  Å andra sidan finns det ju en viss charm med hösten också. Vad sägs om att krypa upp i soffhörnet, tända några ljus och läsa en härlig bok? Inte fy skam det heller.. Bara vara inne och skrota, utan ha dåligt samvete för att man borde vistas ute i solen? Kallas positivt tänkande det där, och jag har inte ens övertygat mig själv riktigt, för visst förväntar man sig att i alla fall augusti månad ska få vara fin..?

Imorgon beger sig dock gubben iväg till jobbet igen, efter 4 veckors ledighet, och på torsdag börjar skolorna. Hela familjen, utom jag återgår till rutinerna. Sommaren har ju på ett sätt blivit lite knepig, eftersom vi inte kunnat åka på så många ställen i år, då vi bara haft dessa 2 veckor tillsammans. Ungarna är rätt så nöjda ändå, över de småutflykter vi ändå gjort. Under hösten har vi ju både en Göteborgsresa och en Järbotripp att se fram emot.. Svårt att få ihop det, då det inte bara ska passa oss, utan helst de vi ska besöka också! Josefine och Malin kom i alla fall hem helskinnade ikväll, och de verkar ha haft det jättebra båda två!!

Nu sitter jag och väntar på min storebror och Linus, som är på väg från Kalmar med en fullastad bil och kärra med Nathalies möbler och annat pick och pack. Studentlägenheten är nu tömd, och de är nu på väg till värmland med
med flyttlasset! Nathalie är kvar i Kalmar och städar inför besiktiningen i morgon. Pratade med Bosse för en stund sen, och han lät sliten. Bilen och kärran är så hårt lastad, så det går inte att köra särskilt snabbt då allt tynger ner. Resan kommer med andra ord att ta en stund. Får se om dom stannar i Värmlandsbro över natten, eller om de kommer hit. Lär ju få se de båda i morgon i alla fall, vilket vi ser fram emot. Blir ju inte för ofta, eftersom vi bor så långt ifrån varandra..

Funderar på om jag ska stryka och sätta upp de nya gardinerna i vardagsrummet medan jag väntar. Fönstren är ju nyputsade, så det är bara att skifta.. Och lite nyfiken är jag ju på hur det blir, eftersom det inte var de gardinerna jag hade tänkt mig.... En trevlig söndagkväll önskar jag er alla!!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Visst är det höst nu... här stormar det och viner runt knutarna!

Men det är härligt med sklostart! (Här är det i dag)

2009-08-17 @ 08:30:56
URL: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0