Min första semesterdag!!!!

Då var den äntligen här, min första semesterdag som jag så länge längtat efter. Visserligen har jag ju varit sjukskriven i 2 veckor, och är egentligen inte alls bra än, men vet inte om jag orkar krångla med försäkringskassan och vårdcentralen om nytt läkarintyg. Ger det hela några dagar så får vi se. Idag har vi startat upp förberedelsen inför kalaset på lördag. Vi har varit på ÖB och inhandlat dricka, snacks och engångsartiklar!! Blir ingen tjusig dukning här inte, för allt ska bli så enkelt och smidigt som möjligt, eftersom jag vill UMGÅS på min fest!!


Vackert.........

Efter middagen åkte jag och hälsade på Jenny och bebben Vincent. De bor hos mormor Birgitta tills vidare, vilket jag tror är jätteskönt, då Jenny får den hjälp hon så väl är värd och behöver. Underbar familj har hon verkligen, trevliga, omtänksamma och lättsamma. Man känner sig verkligen jättevälkommen där! Vincent är ju så otroligt söt, ni som sett bilder och tycker han är vacker, dubbla det med minst 1000, för så söt är han i verkligeheten. Hade ju tänkt att bara åka dit en sväng, vill ju att Jenny ska få vila lite också, men klockan rusade, och när jag kastade en blick på den, såg jag att den passerat 21!! Inte klokt, timmarna hade verkligen bara gått upp i rök. Det är så svårt att slita sig..  Nu sitter jag här, upprymd av bebbens charm och ljuvliga doft! Vilket litet mirakel det är....

 
Mor och son .....                            Vilken söt liten fot....

För snart 14 år sedan var jag själv med om detta mirakel. Natten till den 4 augusti, 1995, åkte jag och gubben in till förlossningen i karlstad, helt ovetande om vad det var för liten figur som bodde i min mage. Till tonerna av Cecilia Vennerstens "Det vackraste", föddes vårt andra barn, en underbar son klockan 05.25 på morgonen. En stund man aldrig någonsin kommer att glömma, och i och med detta föddes också en livslång kärlek.. Att så många år har passerat är för mig en gåta.. Texten i denna vackra melodi beskriver mycket av känslorna man känner för sina nyfödda barn....


Kommentarer
Postat av: messan

Grattis till din första semesterdag! Hoppas du får njuta av den och hinner med lite läsning också:)Tänk att våra är så stora nu men det känns som igår iaf.

Sov gott!

Kram messan

2009-08-03 @ 22:51:20
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Barnens Hjältar

Åh hon har fått alltså :-)

Gratta från mig ..

Ha en riktigt bra fortsatt kväll och njut av bebisdofterna :-)

2009-08-03 @ 22:55:04
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Ananas

Åhh, så liten och söt liten Vincent. Det känns som evigheter sen Linus var så liten. För dig måste det kännas som hundra år =)



Jodu, han busar. När jag ser hur han biter och sliter i nappen på nappflaskan vill jag inte sticka in vårtan i han mun minsann. :)



Svårt att se tandebissarna eftersom han döljer dem med tungan så fort man försöker se dem. Men vi ska nog se till att du får se dem =)



Hoppas allt är bra med dig och att du får en underbar semester och födelsedag. Vi har ett litet paket till dig så du får gärna höra av dig när du har tid och lust att få ett litet besök från Linus och mig =)



Ha det gött!



Kramar

2009-08-03 @ 23:47:21
URL: http://ananas.blogg..se
Postat av: Mari Andersson

Ja, de där "små godingarna" kan man näastan inte se sig mätt på.



Jo, man kan brodera dit hans namn någonstans på plagget. En body tex eller en gosefilt eller en handduk. En sådan med "luva" i ena hörnan (handduken alltså). En fleecefilt med hans namn och födelsedata och en liten figur är ju oxå användbart.

Jag fortsätter med förslag och lägger ut på bloggen.



Ska flytta hem så smått från stugan idag, men jag syr så mycket jag kan och hinner dessemellan.



Ha det så gott / Kramar

2009-08-04 @ 07:14:46
URL: http://maradesign.blogg.se/
Postat av: Anna G

Hejsan vännen!

Jag är verkligen en usel bloggvän just nu! Jag vet inte hur fort sommarkvällarna rinner i sanden. Inte hinner jag sitta vid datorn i alla fall!

Gratulerar till semestern trots att du inte är riktigt pigg!

Den sången har jag sjungit på flera dop. Det är något speciellt med den!

Ha en toppen dag!

kram Anna

2009-08-04 @ 09:55:25
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Linda

Vilken liten prins!

2009-08-05 @ 13:31:05
URL: http://tusenskona.wordpress.com
Postat av: tess

Ville bara sticka in näsan och tacka för halsbandet från min mamma. Hon blev så glad och nöjd.



//Tess

2009-08-05 @ 18:29:40
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

nemen så sööööööt!

och härligt med semester! perfekt väder till en sådan =)!



kram

2009-08-07 @ 14:13:16
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0