Gudmor igen...

Joo det är faktiskt sant! Idag fick jag denna ära för andra gången, och jag får väl erkänna att jag känner mig  riktigt hedrad! Första gången var till barnens kusin Patrik, och otroligt nog är det mer än 15 år sedan nu. Patrik bor i Göteborg, och tyvärr träffas vi inte så ofta, men visst tänker man på honom då och då.  Skillnadet är ju att jag då själv bildade familj för fullt, och kanske inte tog mig den tiden jag borde gjort för Patrik. Men när vi väl ses så är det riktigt skojigt!!Nu kommer han snart,  (nja, blir väl i augusti 2010) att börja hockeyskola här i kommunen, och kanhända kommer han och hälsar på sin gamla gudmor då och då? Får väl muta honom med lite goda middagar om inte annat! Tror det är meningen att vi ska få ses lite mer i alla fall...

Så idag var det då dags att återigen få det hedersamma uppdraget! Allt gick hur bra som helst, Vincent var så lugn och nöjd, följde allt med sina små kloka ögon, ibland undrar man om han inte förstår mer än vi tror? Dopet var så fint, kören, med Vincents mormor i spetsen, sjöng de finaste sångerna, och man fick kämpa mot tårarna både en och två gånger. När de slutligen sjöng Prins Noel, fick jag kämpa för att tårarna inte skulle rinna hejdlöst. Jag höll ju i lille Vincent då, och kunder varken snyta mig eller torka några tårar. När vi sedan gick ut ur själva kyrkan, skakade mina ben, och jag var rädd att vi skulle ramla, både jag och lille prinsen...

Som tur var gick allt så bra, Vincent fick så fina presenter och mamma Jenny och Morfar hade bakat underbart goda och fina tårtor! Måste ju återigen tacka för att jag får vara med om allt detta.. Först Vincents födelse, att lära känna hela hans underbara, mysiga och lättsamma familj, dopet, men också att få vara en del av hans liv... Avslutar med en liten snutt av Prins Noel, förstår att Jenny valde denna vackra sång, förstår också hennes tankar och känslor runt texten. Lyssna och njut!



Mormor överraskade ju också med en fantastisk låt, Älskade barn.. Även här en träffande text och jag förstår varför hon valde denna vackra sång! 


Älskade barn

Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
Du fångar all ömhet omkring,
små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg
Älskade barn

Idag vill vi visa för vänner och släkt,
den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg
Älskade barn

*


Kommentarer
Postat av: Floosan

vilken underbar känsla att få äran att bli gudmor

2009-12-13 @ 00:48:27
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Får grattulera till att blivit gudmor, vilken känsla! Jag är fadder till min kusin Nova som nu är 2år, vilken stolthet man känner!

Kramar

2009-12-13 @ 01:33:59
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: marie

Grattis till Vincent som fått en sån underbar gudmor!!!

Underbara texter och vackra låtar, förstår att tårarna rann....

Förlåt att jag varit lite dålig på att komentera dina inlägg, men jag läser varje dag.



Hoppas du får en skön Luciadag. Många kramar från mej.

2009-12-13 @ 10:14:53
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Anki N

Mysigt - jag har oxå en gudson, han är nästan lika gammal som mig nu..hihi...jo jag var bara 11 år när jag höll honom till dopet.

Kramiz Anki N

2009-12-13 @ 12:04:08
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: my

Stor ära!! Och illa illa att du inte hört hela LW än-- du har missat nåt!

2009-12-13 @ 18:04:20
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: soffie

va stolt du måste va ,å vilket vackert dop,

å du den där dikten är så vacker,den läste Nellies gudmor på hennes dop,

2009-12-13 @ 19:24:08
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: // K :-)

Grattis Gudmor!!



Sitter faktiskt här och är alldeles tårögd av nostalig.. Den vackra sången hade vi oxå när vår lille minsting Trollis döpte, den är ju så berörande o vacker, förstår att du var skakig efter dopet!

Fint namn på ditt fadderbarn, vår äldsta son bär oxå detta namn!



Stor kram & Grattis igen

2009-12-13 @ 22:46:21
URL: http://kschokladask.blogg.se/
Postat av: Tina i Götet

Hej Malin

Vi kanske hinner ta en liten fika till jul när vi kommer upp på blixt visit i 2 dagar.(spara lite hembakt det ser jätte gott ut.)Sedan hem för hockeycup på skandinavium för Patrik+hockeymatch på Ullevi för Patrik och Tobbe.

Många kramar från oss alla i götet

2009-12-14 @ 16:52:25
Postat av: Camilla

Denna låt valde vi till våran son Rasmus dop, så fint!

2010-01-22 @ 12:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0