Äntligen fredag!

Då var det fredag igen då! Härligt! Är ledig hela helgen, nåja, nästan i alla fall, börjar inte förrän kl15,45 på söndag... Orkade inte sätta mig vid datorn i går kväll för jag var så himla trött. Hade städat, pysslat & tvättat hela dagen. Tog äntligen och skurade kaklet i badrummet också, skulle ha gjort det redan förra veckan, men jag struntade i det eftersom jag hade en stukad tumme då. Nu är det i alla fall gjort, och det enda som jag måste göra idag är att städa kaninburen, ringa VC och handla. Tänkte att jag skulle ringa till min änglavän i dag också, och bjuda henne på kaffe! Hoppas hon är ledig, hon jobbar ju inom vården liksom jag, dessutom har hon heltid, så det är som att vinna på lotteri de gånger det passar. Vårdcentralen försökte jag få kontakt med på båda telefontiderna igår, utan resultat. I värsta fall åker jag dit, till receptionen och bokar en tid där istället, går nog både lättare och snabbare...

Läste hos en bloggvän igår, att hon fått elaka kommentarer och funderar på att lägga av skrivandet i bloggen! Jag blir både upprörd och ledsen över att det finns såna här elaka människor! Vi lever i ett fritt land, och har rätt att skriva precis hur vi vill, precis vad vi känner, så länge vi inte utlämnar någon i det. Dessutom är det ju ingen som tvingar in någon annan att läsa heller, det sker ju på egen fri vilja. Man kan ha många åsikter om andras bloggar, som säkert många har om min, men inte behöver vi vara otrevliga mot varandra för det? Hittills har jag haft turen och bara fått trevliga, snälla och peppande kommentarer, och dem är jag jätteglad för. Hoppas hon tänker igenom allt, och kommer fram till att hon inte ska låta denna elaka människa förstöra hennes nöje med bloggen, och att hon fortsätter blogga. Antagligen finns det någon form av avundsjuka bakom, så brukar det ju vara..... (Gäller att vända på saken och tänka: Någon tycker att jag och mitt skrivande är bra, det är därför vill dom försöker knäcka mig.... )

Nej, tror jag ska chocka min tidsoptimistiska varelse och åka och handla redan nu, så är det gjort. Händer inte ofta att jag i stort sett hänger på låset till affärerna, tvärtom drar jag mig för det, in  i det längsta. Hinner alltid komma på andra saker att göra strax innan jag ska iväg någonstans! Tänker väl att : jag hinner nog det och det,  innan, vilket jag egentligen oftast inte alls gör!! Men men, förhoppningsvis lär man så länge man lever, och lite bättre har jag faktiskt blivit, även om jag i grunden inte är en direkt planerande människa, saker brukar lösa sig ändå! Dags att sätta fart och åka till affären...jag ska bara....   

Kommentarer
Postat av: Thalina

God morgon! Här sitter jag och skriver i stället för att börja städa.Bara måste ta spisen och fläkten i dag.Men vet att efteråt känns det bra.Du är en riktig piggelin här på morgonen.Ha nu en underbar dag i dag och kramar till dig Thalina

2009-02-20 @ 09:49:22
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Helena

Härligt med några lediga dagar.=)

Tack för din kommentar om mina kort och påsar.

Scrapbooking är en otroligt rolig hobby.....du skulle kanske prova på.=)

Här skulle det verkligen behöva städas men när man som jag inte är riktigt frisk...(haha det där lät ju inte så bra=)så få jag ta lite i taget när orken finns.

Jag är ju hemma på dagarna så tid har jag i allafall gott om men det finns så mycket roligare saker att göra än att städa.=)

Ha en skön fredag min vän!

Kram

2009-02-20 @ 10:10:36
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Nej vi är inte från värmland, min syster flyttade dit när hon var 17 år och träffade kärleken :-) men det är väldigt många år sen, det var nog på 70-talet skulle jag tro.



kram

2009-02-20 @ 10:32:57
URL: http://vipelyckan.blogg.se/
Postat av: Piffa och puffa

Hej igen!

Maila gärna din beställning så skriver du även in din adress där så jag vet var jag ska skicka smycket. Ha en bra helg.

Kramar Anette

2009-02-20 @ 10:47:59
URL: http://piffaopuffa.blogspot.com
Postat av: Milla

vad skönt att vara ledig hela helgen! :)

hoppas du får det lugnt och skönt.

2009-02-20 @ 11:10:37
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: //K :-)

Trist det där med elaka kommentarer och du är ju klok som vänder det till något positivt!



Jag är väldigt kluven till det här med bloggar och det är inget jag faktiskt direkt skylar med att jag håller på med... Ibland "skäms" jag tom och pratar bort det (fegis?)

För det här m bloggar upplever jag ofta som ngt som kan jämföras m såpor - "ingen tittar på dem men precis alla vet vad som händer ohc har hänt?"...



Kanske ett sidospår, men det var tankar som bubblade upp av ditt inlägg...



Tråkigt är det iallafall om ngn slutar med bloggar och låter de elaka kommentarerna styra, hoppas att det bara var en tillfällighet och att hon fortsätter...



Njut av dina lediga dagar, tidsoptimist som du är så hinner du säkert med maaaassssooor!

kramar

2009-02-20 @ 11:34:34
URL: http://kschokladask.blogg.se/
Postat av: purplerain

Jag är så glad att jag sluppit sånt. Förfärligt. Men det handlar nog om avundsjuka. Många här uppe vet vem jag är. Så det känns skönt att vara på Devote, min målgrupp befinner sig inte där. Haha, Nu vet jag att de som läser min blogg läser den för att dom gillar den. Det känns skönt, ha en riktigt skön fredag.

2009-02-20 @ 12:08:34
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: Daniel

Elaka, anonyma kommentarer e fegt.

Jag brukar bara radera dem å publicera de glada, positiva...

Men alla tar vi olika hårt på korkade kommentarer.



Ha en fin kväll!

2009-02-20 @ 14:13:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Lena

Tråkigt det där med elaka kommentarer. Förstår inte vad det är med oss människor när vi vill andra illa. Kanske är det bara ett gäng kramar som behövs!? Den människan som är elak behöver nog bara lite kärlek och ömhet. Vi får tro att det är så. :)



I övrigt önskar jag dig en jättemysig helg!



Mvh Lena

2009-02-20 @ 15:10:53
URL: http://celena.blogg.se/
Postat av: Anna B

Här är ännu en som helt naivt tror gott om allt folk...elaka kommentarer? Inte än. Hoppas att även du slipper de negativa vibbarna de sänder!

Skönt att du är ledig i alla fall till sön em. Här ska jag gå på personalfest...Kram Anna

2009-02-20 @ 15:21:21
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: gaby

jobbar till 16 på sönda så kom gärna tidigare om du har tid så kan vi sitta å töla en stund innan ja ska me nån buss lr ta tåget.. kram

2009-02-20 @ 15:45:05
Postat av: Anne-Lie

Härligt med några lediga dagar. Men vad trist att städa. Det är ju skönt efteråt men inte kul när man håller på.

Önskar dig en trevlig kväll.

Kram Anne-Lie

2009-02-20 @ 17:23:13
URL: http://lillaanna.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Man undrar hur vissa människor tänker, att göra någon illa och skriva taskiga grejer är så dumt.

Jag hoppas vår vän orkar och känner för att börja blogga igen.

Hoppas du fick en kaffestund med din vän. :)

Ha en underbar fredagkväll och en fin helg.

Stor kram till min goa Malin.

2009-02-20 @ 17:42:38
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Ja de har haft kul i snön :-)

Hoppas du får en riktigt bra fredag :-)

Skönt med lite lugnare tempo.

2009-02-20 @ 17:52:30
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja visst är det skönt med fredag. Särsklit om man har ledig helg och det har jag. Ska ju dra till Karlstad och se Färjestad-MODO, bo på hotell och springa på IKEA!!!

2009-02-20 @ 17:54:52
URL: http://anncatrine.blogg.se/
Postat av: soffie

härligt med ledigt ett par dagar vi har sportlov nu så jag är ledig en hel vecka gött,

ha en mysig fredag

2009-02-20 @ 18:31:11
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0