Vart tog dagen vägen?

Denna dag har verkligen bara försvunnit på ett ögonblick, men jag har hunnit med en hel del. För det första, trotsade jag förkylningen och tog mig en skogspromenad. Inte så lång och inte så snabb, men dock helt underbar. Snön gnistrade, solen sken, och det var lagomt många kallgrader. Kom på mig själv med att jag gick och flinade i ensamheten, men det känns så fritt  ute i skogen, så lugnt och rofyllt, det är en ren lyx att ha en sån vacker skog precis bakom knuten. Riktig livskvalité till och med.... Några vackra vinterbilder blev det förståss...



 

 

När jag kom hem målade jag ett litet pelarbord vitt, ställde i ordning lite av oredan jag ställt till med i datarummet,  busade med katten, och eftersom Josse skulle sova kvar i Kristinehamn, passade jag på att måla hennes barbord och databord i heltäckande vit lackfärg. Dessa möbler har ju gubben gjort själv, och vi målade de båda, opraktiskt nog i lasyr när det begav sig, vilket är svårare att torka av och hålla rent och snyggt. Det blev jättebra! Efter det blev det matlagning och dammsugning både uppe och nere, och nu på kvällen har jag handlat och köpt hem några fler blommor som jag gjort lite arrangemang av.. En riktig pysseldag har det blivit. Skojigt! Nu är det nog dags att hoppa i bingen, en sovmorgon väntar i morgon, innan eftermiddagspasset! Gonatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0