En underbar dag.....

Jag vaknade tidigt idag,
entusiastisk över alla spännande saker
jag skall göra innan dagen är över
Min uppgift är att välja hur min dag ska bli.

 

 Idag kan jag välja att gnälla över det regniga vädret ...
eller glädja mig över att gräset får gratis vatten

 

Idag kan jag mumla om min hälsa ...
eller glädja mig över att jag lever


Idag kan jag sörja över att jag har så få vänner...
eller med spänning se fram emot att göra nya bekantskaper

 

 Idag kan jag tjura för att jag behöver gå till jobbet ...
eller skrika högt av glädje för att jag har ett jobb att gå till

 

 Idag kan jag muttra nedstämt över att jag har hushållsarbete att göra ...
eller känna mig hedrad över att jag har tak för min kropp och själ

 

 Denna dag sträcker ut sig framför mig och väntar på att få bli skapad
och här är jag, skaparen, som får skapa min egen dag

 

 Idag kommer jag att få en UNDERBAR DAG ...
för att jag är välsignad med så många gåvor i mitt liv


Kommentarer
Postat av: Anna B

Vilken positiv text! Det är bara att starta igång denna dag... Är lite trött bara... men är på g! Ha en underbar dag! Kram Anna

2009-01-12 @ 07:10:06
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: //K :-)

ilken energi de rderna gav!!!! Ler mer och mer ju längre ner i texten jag kommer! med risk för att du blir less på mitt ständiga snyltande så tar jag mig friheten att lägga ut den på min blogg oxå......

kram!!!

2009-01-12 @ 10:39:52
URL: http://kschokladask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0