Fräcka Fredag!



Då var det fredag igen då. En ledig sådan dessutom! Sonen vaknade med huvudvärk, så han fick bli hemma idag. Han ser fortfarande helmosig ut, kanske det är någon förkylning eller något på gång? Han har varit lite hostig och snuvig sedan nyår, och klagat på halsont! Ja ja, vi får se vad det blir av det. Själv har jag städat lite under dagen, börjat plocka bort lite julsaker också, men stakar, stjärnor och julgran ska jag ha kvar så länge jag bara kan. Tjugonda knut är ju inte förrän på tisdag, så jag ska njuta de dagar som är kvar! Sen har jag läst ut boken också, "Flickan med de röda skorna", och jisses vad många tårar det blivit! Vilken gripande bok. Återigen har man lärt sig vad kloka små barn är och vilken rak och ärlig syn de har på döden. Där har vi mycket att lära.

Ikväll ska vi då ner till ortens Hotell och pub, det utlovas en hel del överraskningar på kvällens Ladys Night! Och vad jag har hört ska det bl a komma en manlig strippa också!!! Det blir en ny upplevelse, så jag och Linda har bestämt att vi ska vara där i god tid, och se till att vi får bra platser! Nämligen några riktigt anonyma, inklämda efter någon vägg någonstans, där vi blir mer eller mindre osynliga!! Vill inte riskera att delta i någon show, haha.....  Minst 9 pinglor blir vi, sen är ju Maria där med sina också, så vi blir många tillsammans! Kul!

Nu ska jag åka i väg till affären och handla lite IGEN!!! Dröjer nog inte länge förrän ortens Icabutik rullar ut röda mattan åt mig när jag kommer. Vip- kortet dimper snart ner i postlådan. Fattar inte, glömmer alltid något!! Nåja, finns värre problem än glömska..... 

 Önskar Er alla en riktigt härlig FREDAG!!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Jag har två stycken ute på aukton nu, fel bild på en av dem bara :P

Det skall vara en rosa och en turkos men det är två turkosa bilder :-)

2009-01-09 @ 14:36:02
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Olessia

tack :D detsamma. Hoppas du får en skön helg :D

2009-01-09 @ 14:49:57
URL: http://nenno.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Boken har redan kommit till bibblan så på måndag ska jag hämta den.

Ha en underbart rolig kväll, goa Malin.

Kramar i mängder.

2009-01-09 @ 15:54:34
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Anna B

Åh jag ska på bibblan på torsdag och kolla om den tårdrypande boken... Så blir det väl en massa tårar på bloggen då oxå! Ha en supertrevlig fredag! Kram Anna

2009-01-09 @ 17:14:14
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Anonym

Oj vad jag blir avis... Du undrade vad jag gör. jo jag är hälso och nutritionsrådgivare för Rädda barnen i Mozambique. Jobbar för Amerikanska Rädda barnen som här har slagit sig ihop med England och Norge. Vi arbetar i 14 "kommuner" och skall lära 84.000 gravida, ammande kvinnor hur de skall sköta sig och sina barn med varierad kost, vaccinationer, hygien, hälsoråd och annat som är helt självklart för oss svenskar. Här matar man barnen med mandiokagrröt - enbart, och ammingen kompletteras med smutsligt vatten för att "öppna munnen" på de små babisarna etc.

2009-01-09 @ 20:58:27
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0