Hokus pokus....

Nu vet jag absolut vad jag ska göra! Jag ska köpa mig ett trollspö, och lära mig att trolla!! Ikväll hade vi möte på jobbet igen, där vi skulle se över våra "underscheman" efter de nya indelningen, där vår grupp blivit delad på mitten, och en ska kallas Tätort och den andra, som jag ska höra till heter Landsbygd!  VIsst har vi tyckt att vi haft att göra, men när man ser det sådär svart på vitt, då blir man nästan mörkrädd!! Som jag sagt förut, så kommer vi att vara 3 personal mindre, fast att vi får ett till område till att jobba på. Detta innebär landsbygden, och som ni förstår kommer bara restiden göra sitt...

Vi gick igenom vad vi har att göra på de 8 personer som min arbetsgrupp består av, och för det första måste vi vara minst 7 personal per dag (4 dagturer och 3 kvällsturer), för att hinna med omvårdnaden. Förutom det har vi 24 duschar i veckan,  2-3 städ om dagen, gångträning och promenader. Det ska skrivas och hämtas notor, beställas mediciner och lämnas ut apodos, samla in tvätt och köra tillbaka den till kunden...  Hur ska detta gå till? Hoppas politikerna får upp sina ögon och förstår att detta inte fungerar. Och hjälpa varandra kommer vi inte kunna, då alla grupperna har häcken full....

Så det bästa och enklaste måste ju vara att ta en liten intensivkurs hos Joe Labero eller någon, kanhända lär man sig trolla bort en och annan arbetsuppgift då!!!  Genial idé eller hur? Säger bara en sak, tur att vi har så roligt tillsammans i gruppen i alla fall, det underlättar så otroligt mycket! Glada och goa arbetskamrater är nästan det bästa som finns! Under mötet fikade vi på kaffe och en jättesmaskig smörgåstårta!!  Inte illa va?

Kommentarer
Postat av: Annika A

Ja, du kära landsbygdskollega. Käcka arbetkamrater kan man aldrig få för många. Inte smörgåstårta heller...hihi. Gonatt med dig, synes på fredag

2009-01-21 @ 22:03:17
URL: http://walkingwoman.blogg.se/
Postat av: Sara

Du får lära dig trolla fram fler trevliga arbetskamrater istället :) som inte kräver lön och kan jobba dygnet runt ;) hehe kram!

2009-01-21 @ 22:54:51
URL: http://yarrrd.blogg.se/
Postat av: Marie

Kanske facket har trollkurs? kram Marie!!!

2009-01-22 @ 11:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0