Ofrivillig julgransplundring....



Problemet löste sig av sig själv kan man säga... Jag som egentligen ville smyga med att ha granen kvar ytterligare några dagar, fick snabbt ändra på beslutet. När jag lekte med "Bam" (katten) förut, så gick det lite vilt till! Rätt som det var, var hela katten i granen, som naturligtvis välte omkull! Vatten, kulor, barr och annat smått och gott låg plötsligt över hela golvet, så jag insåg att det bästa var, att helt enkelt ta plundringen på en gång!! Nu är det så tomt i vardagsrummet!!!! Usch, längtar redan till nästa jul!

För övrigt har det blivit en ganska lugn dag. Var nästan på väg att ringa till en gammal vän, och bjuda hit henne på vinkväll, men ändrade mig i sista sekund, för hon har nog andra intressen nu förtiden.  Har känt mig lite småstressad idag, hjärtat har slagit dubbelslag, så jag har istället koncentrerat mig på att helt enkelt varva ner, vilket är lättare sagt än gjort! Llite djupandningar har det blivit, efter konstens alla regler!

Summan av det hela är väl att jag i alla fall fått tummen ur och börjat städa ut julen. Inte illa för en som är barnsligt förtjust i allt som har med denna högtid att göra! Har ju i alla fall 2 dagar till på mig att ta bort allt,  så jag skyndar långsamt! Hur har Er dag varit?

Kommentarer
Postat av: Helena

Aj då :)

2009-01-14 @ 21:40:54
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Anna B

Förlåt jag satte nästan vattnet i vrångstrupen när jag scrollade ner... Började nämligen att skratta...

annars har dagen varit helt ok! Eller rättare sagt det har gått toppen bra! Mycket jobb. Lite mys med barnen. Det har varit kallt och kallare ska det bli. ner mot tjugo minus...

Ha det bra och tack för de fina kloka orden du levererar varje dag! kram anna

2009-01-14 @ 21:43:55
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Nettan

Oj då, en riktigt busig katt du har.

Men du hjälpte ju till att busa så. Ha, ha !

Vi har faktiskt fortfarande granen kvar på altanen, men i helgen åker den också ut !



Ha en bra kväll !

kram

2009-01-14 @ 21:55:36
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Mitsukai

Jag som brukar tycka det är skönt att få undan julen =)Få massa plats igen och tar gärna möjligheten att möblera om lite

2009-01-14 @ 22:00:20
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Lena

jag har haft en ganska behaglig dag :)



Så du längtar redan till nästa jul!!! Jag längtar till sommaren :D Tänk att få lapa sol, sitta ute och mysa, ja du vet allt det där som hör sommaren till...fast sedan när det lider mot advent då längtar jag till att få upp julsakerna igen :)



Kram & godnatt!

2009-01-14 @ 23:41:59
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: vilgot

Så försökte jag med göra med min gran men jag klarade inte välta den , Tass Vilgot

2009-01-15 @ 19:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0