Otursdag....

"Om du sjunger på morognen, gråter du innan kvällen", sa en hjälptagare till mig för några år sedan, då jag nynnade på en melodi, samtidigt som jag lagade i ordning damens frukost!! Idag kan man nästan säga att det stämmer... Slog upp mina gröna i morse, åt frukost och hade det allmänt gott i min ensamhet, tillsammans med kaffet och tidningen... Lönesamtalet gick bra, och jag åkte hem för att städa lite. Började pyssla med lite allt möjligt, nynnade och sjöng, lite under tiden... Det var då allting vände... Överansträngde skulderbladet igen, jag som varit så bra i kroppen så länge! Inte nog med det så började datorn krångla, som jag skrev förut. Först luktade det en aning bränt, vart efter den stendog. Inte kul! Kan bli dyrt också för den delen, har vi otur får vi helt enkelt köpa en ny. Men värst av allt är, att jag tappat den lilla änglabberlocken som satt på armbandet, den hemliga tomten kom till min brevlåda med innan jul!! Jag blev verkligen jätteledsen, för det armbandet betyder mycket för mig... Armbandet har ett budskap, där det står Angel Blessing - may your days all be blessed with the presence of an angel watching over you...  Letat överallt men inte hittat det. Kan erkänna att jag till och med gått igenom hela dammsugarpåsen, bland allt snusk som fanns däri, men icke sa nicke....

Ja ja, inget att gnälla över egentligen, finns bekymmer mycket större än så, jag vet. Datorn ska i alla fall i väg till goa Linda i morgon. Hon har en ide om vad det kan vara för fel, och i så fall kanske hon kan hjälpa mig med det! Håller tummar och tår för att det inte är något värre fel. Ska man se positivt på saken, så har vi i alla fall skärm och allt annat nytt, så vi behöver bara köpa själva systemenheten...  För tillfället sitter jag i dotterns rum, och lånar hennes stationära dator, för hon har ju en laptop också, som hon gör skolarbete på just nu.....

Kommentarer
Postat av: Anna B

Det är bara att lägga sig ner, blunda, sova och vakna till en ny dag...minus all otur! Kram anna

2009-01-22 @ 21:39:29
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Helena

Aj då, inte roligt. Hoppas att du hittar berlocken och att datorn överlever!



Kram

2009-01-22 @ 21:46:01
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Annika A

Ja du, bilar och datorer är sånt som inte får gå sönder. Usch och blä!! Hoppas "han" repar sig, kramiz

2009-01-22 @ 22:09:19
URL: http://walkingwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0