Smycke, smycken & smycken....

  
En salig röra, men ändå bara cirka 25 % av allt matrial.....

Senaste dagarna har smyckestillverkningen gått på högvarv. Många har blivit lovade smycken, men lusten och motivationen har inte riktigt infunnits sig. Men rätt som var återkom den och tillverkningen har liknat ett löpande band. Törs inte tänka på hur mycket tid jag suttit och pysslat när jag egentligen borde ha gjort annat....

 
Gjorde bl a en ny modell, där jag har en färdigstansad cirkel med ordet styrka. I cirkeln hänger berlocker av olika ädelstenar.  Den stora mörka stenen är en Agat, som sägs skydda oss från stress och otäcka drömmar, samt ger oss just styrka. Sen har vi den vita, nästan genomskinliga Bergskristallen, som ska skapa energi och öppna upp för det positiva i livet. Den ger positivt tänkande och stärker  immunförsvaret. Den lilla rosa Rosenkvartsen sägs symbolisera ro, harmoni och kärlek. Den skyddar och skärmar oss från negativa vibrationer. Det gäller negativa tankar och känslor från människor, eller mera fysiska skador och därför är av högsta vikten att rena rosenkvarts ofta. Denna sten används ofta för att avskärma skadlig strålning från data skärmar och liknande elektronisk utrusning. Rosenkvarts är till stor hjälp med att sluta snarka. Till sist finns det en ametist, som sägs rena och lugna och ge harmoni i sinne och hem. Motverkar sömnlöshet. Som vanligt är bilden tagen med usel mobilkamera.....



Veckans skörd av färdiga smycken.......


Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

Åhhh, du är så duktig! Jättefina verkligen :O)

2009-07-13 @ 22:44:13
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Anonym

Gööör fint halsband!!!!

2009-07-13 @ 23:05:02
Postat av: Linda

Gööör fint halsband!!!!

2009-07-13 @ 23:05:28
URL: http://exxanimo.blogg.se/
Postat av: m

Så fina saker du gör! Och som jag sagt, känn dig inte stressad av mig bara, jag kan vänta till efter sommaren...Kram

2009-07-14 @ 17:58:55
URL: http://myilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0