Sömntutor....



...eller i alla fall har vi en sömntuta i familjen! Inte är det gubben, för han skuttade med glädje upp tidigt, denna första semesterdag för att spela....GOLF! Jodå, jag masade mig väl också upp, lite motvilligt, för att äta lite frukost samtidigt med gubben. Dottern har jobbat klart sina veckor på Byggbolaget, och har haft fullt  upp i helgen och drar sig säkert till sisådär 11-12. Hon kan nog inte heller kallas sömntuta. Utan  här pratar jag om min SON!!! Senaste tiden har han totalt vänt på dygnet, sitter vaken på nätterna vid dator eller tv-spel, och i går när jag kom från jobbet strax innan 15, så sov han fortfarande som en stock. Jag har sagt att det räcker att sitta uppe till max klockan två, men inte är jag kapabel att hålla koll på det mitt i natten. I morse, halv 5 hörde jag någon stöka i köket, och det var sonen som tog sig en nattmacka, vilket egentligen borde ha kallas frukost! Eftersom han precis skulle lägga sig, så var det nog just kvällsmat i han ögon i alla fall! Hur ska man vända rätt dessa vanor? Hela dagarna försvinner ju....  Å andra sidan är det skönt att ha honom hemma lite efter det uterännandet som alltid var för ett tag sedan, och som slutade i lite cencurerade snedsteg....  På lördag morgon åker vi i alla fall till kusten över natten till söndag, så förhoppningsvis blir det lite ordning på torpet igen då...

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Mina barn är likadana, inte alla men stora tjejen och mellangrabben. De kans sitta hur länge som helst. I går nattade jag mellangrabben klockan 23 och sen pysslade jag runt lite. Gick till sängs strax efter 02. Hörde lite ljud , gick till hans rum.. Ja då hade han gått upp strax efter han lagt sig och satt vid datorn igen :P

De är luriga även de som skall fylla nio ;-)

2009-07-20 @ 10:46:23
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Nettan

Ha ha ! Ungar !

Och snart är det ju dax att börja se till att dom får rätt rytm för att börja i skolan. Ha ha ! Va kul det blir.



Ha en bra dag !

kram

2009-07-20 @ 10:58:14
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Tusensköna

Hur gammal är sonen? Minns själv när man var yngre att man lätt vände upp och ner på det mesta ;)

2009-07-28 @ 00:18:04
URL: http://www.tusenskona.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0