Äntligen...


Idag har jag och Maria äntligen varit iväg till Claratappen och gett blod. Var ju med henne & P-E för 2 år sedan för provtagning som visade att jag var godkänd som blodgivare. Efter det har saker och ting kommit emellan hela tiden då jag varit på väg dit, men idag fick vi ihop det och åkte in. Blodtrycket var väl i högsta laget trots medicinering (148/96) men låg ändå inom ramen för deras värden. Kanhända var jag lite pirrig inför debuten. Allt gick trots allt jättebra, men vi stannade en stund och fikade för säkerhets skull. Efter det åkte vi till Bergvik så Maria kunde betala lite på deras semesterresa, sedan vidare till Ikea för att köpa nya sänglampor till mig. Möblerade ju om lite i sovrummet i lördags, så nu har vi inga sängbord utan behöver ha vägglampor i stället! Nu ligger jag heller inte längrer i currykorset som jag tydligen gjorde förut.. Vet inte hur mycket eller lite jag tror på det där, men för säkerhets skull är det åtgärdat nu.

Nu håller jag på och lagar lite mat, men så fort min kära gubbe kommit hem och vi har ätit, tror jag det blir en liten tupplur för min del. Blev jättetrött redan när vi gick på Ikea, så jag och Maria gäspade i kapp därinne! Har lite ont i huvudet också, vet inte om det kommer från nacken eller själva blodgivningen, men den ger ändå en anledning till lite vila tycker jag. Kanhända kommer motivationen till en liten promenad i kvällningen också. Behöver sannerligen röra på döfläsket!  Återkommer kanske igen i kväll!!!       T j i n g e l i n g !

Kommentarer
Postat av: Lotta

Currykrysset? Hur kom du fram till det?

Tröttheten är säkert av blodgivningen, drick en massa så försvinner huvudvärken också :O)

Ha det gött!

2009-06-15 @ 21:29:54
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: marie

Det där med att ge blod har jag tänkt länge på men kommer aldrig längre än till tanken...

Vad bra gjort av dej att fixa det!!!!

Kram o må så gott!!!

2009-06-16 @ 11:42:51
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0