Följ dina drömmar....

"Som många av er redan vet, har jag några, speciellt en dröm, jag skulle våga uppfylla framöver. Ena stunden känner jag mig tuff och tänker, att man måste våga för att vinna, medan jag i nästa känner mig otrygg, och inte vill mista min "säkra" inkomst varje månad. Jag vet vad jag har, men inte vad jag får liksom. Så fick jag idag, återigen ett klokt och tänkvärt nyhetsbrev från Carolina Gårdheim som driver Kreativ Insikt. Det kändes nästan riktat direkt till mig, och jag lägger ut det här så även ni får ta del i hennes tänkvärda brev. För dom som inte varit inne på deras fantastiska Webshop än, rekommenderar jag er varmt att göra det nu....."

Bilden lånad från Webshopen.....


Om att följa sina drömmar


I förra veckan träffade jag många av er i butiken, då vi hade vår allra första kundkväll. Åh, vad det var roligt! Jag träffade paret som var på väg till Bali för att starta pensionat, kvinnan som hoppat av karriären för att följa sitt hjärta, tjejen som drömde om att utveckla sin kreativitet och många fler. 


"Bara vi utgår från oss själva, med respekt för andra, men utifrån våra egna drömmar, så finns det ingenting som kan stoppa oss från att leva våra allra bästa liv."  Ja, ni skriver verkligen under på det!

Och jag hoppas att vi blir fler och fler som vågar lyssna till våra innersta drömmar, vågar tro att de faktiskt har dykt upp inom oss av en anledning - nämligen att de är bra för oss och för världen. Att vi ska lyssna till dem, för de har någonting att säga oss.


Det behöver inte betyda att jag ska säga upp mig från jobbet och flytta till världens ände! Det kan lika gärna vara att det är någonting som jag behöver lite mer av i mitt liv för att få balans, eller för att verkligen uppleva att jag lever mitt eget liv. Någonting som gör att jag känner en större tillfredsställelse och därmed blir mer harmonisk, vilket i sin tur sprider sig som ringar på vattnet.


I min värld får vi våra drömmar som en gåva, som ger våra liv mening och energi. Vår intuition visar oss vägen till dem, så är vi bara det minsta öppna så har de flesta av oss i alla fall ett hum av vad våra drömmar består av. Men kommer vi längre än så?


Vi praktiska människor fastnar ofta där. Jag ser min dröm, men jag ser inte hur jag ska nå den - så jag bestämmer mig för att det är omöjligt.


Och eftersom universum gör allt för att uppfylla våra önskningar, så når vi inte vår dröm, vi har ju redan sagt att "det är omöjligt". Ske din vilja, säger livet till oss, din dröm är omöjlig.


Varför inte prova att sluta lyssna på tankarna som säger att dina drömmar inte är möjliga? Det är trots allt bara du som inte vet exakt hur de ska uppfyllas...


I min värld är vår uppgift att skriva önskelistan, att måla upp drömmen med så starka färger och tydliga streck som möjligt. Och sedan släppa alla krav på att komma på exakt hur vi ska nå dit. Bara släpp! Och lyssna istället till svaret, som kommer till dig. "Hit är jag på väg - hjälp mig" är metoden.


För när vi har målat upp vår dröm tydligt för oss själva, och helst uttalat den högt, då börjar undren hända. Bara vi har tillit till att det är möjligt, och låter det hända. När vi är tacksamma för att drömmen redan är uppfylld. Det är  det sker. När vi verkligen tror att det är möjligt.


Så fortsätt att drömma. Lyssna inåt, till ditt hjärta. Och följ sedan instruktionerna du får genom din intuition.

Du får oftast bara se ett steg i taget framför dig, sällan exakt hur du ska nå hela vägen, men vågar du bara ta det första steget så kommer det sedan att leda till nästa och nästa och nästa - och innan du vet ordet av har din dröm uppnåtts. Och du märkte nästan inte att det hände... Varmt lycka till!


Beställ gärna vår drömkatalog!

Full med inspiration, tips och tankar om hur du kan uppnå dina drömmar. Beställ den på www.kreativinsikt.se.

Kärleksfulla hälsningar,
Carolina


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Man har bara ett liv :-)ta chansen

2009-03-05 @ 11:25:31
URL: http://vipelyckan.blogg.se/
Postat av: ulrika

Drömmar och mål har alltid fört mig framåt men jag har tappat lite av det på senaste tiden. Det var bra för mig att läsa det där brevet, Tack!

Det största beviset, för mig, på att drömmar kan slå in är Jens. Där vågade jag vinna och min högsta dröm slog in trots massor med människor runt omkring som försökte stoppa mig.

Lycka till goa Malin, hoppas du vågar! :)

Stor kram

2009-03-05 @ 11:50:01
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag känner till företaget, det har massor av fina saker. Har köpt många presenter därifrån. Perfekta som uppmuntran för vänner som känner sig lite nere.

Ha en fin dag!

2009-03-05 @ 13:58:45
URL: http://soscary.blogg.se/
Postat av: Thalina

Det är mycket som är sant i det du skriver,jag drömde i många år om en liten röd stuga med vita knutar och nu har jag det på sommaren.Så det är bara att fortsätta att drömma.Ha en fin kväll kram Thalina

2009-03-05 @ 16:46:09
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Micke

Lyssna på ditt hjärta o följ din dröm.

Tänk om vi skulle veta vad som händer runt hörnet.

Inget skulle bli gjort o ingen hade vågat följa sin dröm.

Kram Micke

2009-03-05 @ 19:44:01
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Ja, det är ett stort steg att ta när man bryter upp från det man kan..

hoppas du får lite lugnare snart då :-)

Kramar

2009-03-05 @ 19:51:28
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: bjorne

Det där är bara utopi och flumverksamhet i mina ögon,ska man tro att man hamnar i himellriket pga deras bomullsbudskap är man illa ute,kram och undrar om det inte är en sekt som författat detta budskap,ursäkta om jag har fel.

2009-03-05 @ 22:51:45
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Birgittaa

Låter precis som Secret-filmen/boken. Det stämmer man måste drömma och ha tillit till drömmarna för att det skall ske dess vilja... ;-)

Alla människor har massor av drömmar och vi måste bara bli bättre att göra nåt av dem... ;-)

Ha en skön kväll! Kram Birgitta

2009-03-05 @ 22:57:22
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: soffie

jag tycker du ska kolla upp allt med nån som är kunnig å sen ta chansen,för det borde ju kunna bli jättebra,

ha en fin fredag

2009-03-06 @ 07:19:01
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: tess

Ja vet inte va du har för dröm men ja e likadan men ja man vågar inte kasta sig ut. Just nu känner man sig något begränsad med bara en inkomst oxå... men en dag kanske?? //tess

2009-03-06 @ 13:28:41
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0