Helgen som gått.....

Måndag igen, och jag antar att vi alla kan hålla med om att helgen som vanligt har gått otroligt fort!! Jag har visserligen jobbat, men helgerna är det ändå ett lite lugnare tempo på, så det är faktiskt skönt att jobba en helg då och då. Lördagen var ju som sagt svågern med i Dansbandskampen, och det gick ju vägen så jag antar att det inte var bara jag som röstat i alla fall. Svåra låtar de fick tilldelade, men förhoppningsvis blir det bättre nästa vecka. Men varför spelar inte alla banden live???

Hursomhelst har jag idag tagit kontakt med ett bussföretag om en eventuell resa till nästa veckas kamp! Någon som vill följa med? Bussen kommer att gå mellan Säffle och Strängnäs, och ju fler vi blir, desto billigare blir resan. Kan vara en rolig lördagsutflykt hoppas jag! Förövrigt kommer nog denna dag rusa iväg också.. Dammsugning, promenad, handling och kurs i kväll! I morgon ska vi återigen sitta med schemat igen. Ser så himla bra ut så här långt! Veckorna framöver är fullbokade med olika möten och kurser, vilket verkar vara standard för just hösten. Likadant varje år..

Något som jag däremot ser fram emot är advent som snart är här. Jag är barnsligt förtjust i julen, och älskar att pynta och plocka fram tomtar, gran och annat som hör julen till. Nu ska jag visserligen, jobba eftermiddag på självaste julafton men får njuta av allt my dagarna innan istället... Märkligt hur det förfaller. Har jobbat jul ända sedan jag kom till gruppen för 8 år sedan. I år får vi heller inte ta ut semester, så det är bara att bita i det sura äpplet och gå dit. Får väl försök göra lite extra mysigt för våra vårdtagare istället...

Kram till Er alla!

Malin


Kommentarer
Postat av: messan

Jag älskar också julen, att pynta och göra det mysigt.Alla goda dofter av glögg,pepparkakor och gran. Jag tror din pappa hör vartenda ord du säger till honom nu.Jag är så rädd om min eftersom han inte är riktigt kry.

Kramar

2009-11-09 @ 17:36:11
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Titti

visst är julen mysig!!!! Det enda som brukar fattas är själva snön..... Ha nu en mysig kväll så hörs vi =)



Kram Titti

2009-11-09 @ 18:50:19
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: fashionhaggan

ja varför går helgen så himla fort? jag hiner inte ens hälften av vad jag vill och planerar, och nu är det snart jul också!

2009-11-09 @ 19:04:05
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: Sarah

Men åh, jag som blev tillfrågad att åka på kampen, men är redan uppbokad. Hade ju varit roligt att träffa på en bloggvän där!!!

Konstigt att ni får jobba jul år efter år, mina föräldrar är båda inom vården på olika boenden, en privat och en kommunalt, med där ser de till att inte samma får jobba år efter år.

2009-11-09 @ 22:34:40
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: Sophie

Tråkigt att jobba jul, nu när jag byter jobb så fick jag dagpass på julafton. Som tur är har jag föräldradagar att ta ut, det enda dom beviljar... Ha det bra! kram

2009-11-10 @ 07:58:08
URL: http://mammasoph.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Inte kul att behöva jobba på julen om man gillar den,kommer KK till jobbet imorgon? han sa han skulle va ledig på måndag bara,ha en kul bussresa o kram.

2009-11-10 @ 21:11:46
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0