Allt möjligt!

Måste ju börja med att säga tack till er som höll sina tummar och tår för mig igår!! Naturligtvis hjälpte det och ni undrar kanske vad saken gällde? Jag hade nämligen lagt ett bud på Tradera, och aktionen, som jag gärna ville vinna gick ut igår, och jag VANN!! För endast 136 kronor blev tavlan Mor och barn min, och för mig är det inte bara en fin tavla utan också en mycket, mycket nostalgisk tavla, eftersom just en sådan hängde på väggen i mitt barndomshem när jag var liten. Vart tavlan sedan tog vägen, vet jag inte. Kanske mamma och pappa tröttnade på den så den åkte på tippen, eller också försvann den i flytten till vårt nya hus. Många saker miste vi då, eftersom mycket förvarades hos en av pappas arbetskamrater medan vi byggde då vårt gamla hus blev sålt direkt. Under tiden tvingades vi flytta in i en liten lägenhet och fick på så vis inte plats med alla våra prylar. Innan vi flyttade in i det nya huset, dog arbetskamraten och hans släktingar röjde ur hans hus, ovetandes att även våra saker förvarades där...



I söndags var vi ju på Carolines 17-årskalas och vi hade som vanligt jättetrevligt!  Prat, skratt, fika och Ulrikas alltid så ljuvliga tårtor. Min svägerka borde verkligen öppna bageri eller café, för hon är så otroligt duktig på att baka! Denna gång fick vi en jättegod marängtårta!! Vi fruntimmer satt i köket med barn och ungdomar, gubbarna fick inte plats utan fick sitta i vardagsrummet, och fick därför inte vara med på kort!!


  

 

Igår gjorde jag då min första arbetsdag på nästan 2 månader (som har känts som 2 år). Kände redan under morgonarbetet när jag duschade, en förvisso, ganska tung tant att det inte kändes bra. Känner mig så besviken på min kropp som är så skör, och kände mig ganska låg efter arbetsdagen även om jag tyckte det var skojigt att träffa både mina arbetskamrater och de gamla. Som tur är så blev det en mjukstart och jag är nu ledig både idag och i morgon, bortsett från ett fackligt möte i morgon kväll. Kan ju vara mycket bättre i morgon, och ni får gärna fortsätta hålla era tummar och tår för den saken...  Idag har jag och Maria, som även hon har problem med ryggen varit ute på promenad i det härliga solskenet. Gick sakta idag, vi gick inte så långt, men var ändå ute 2 timmar, så vi fick lite luft på köpet..

 

Josefine och Elin kom hem efter skolan idag och bakade värsta Leilamuffinsen! Stora, härliga och supergoda, och jag ångrar att jag inte fotade dom, för de var riktigt fina också. De hade lagt mjölchoklad i smeten som smälte i ugnen, riktigt mumma var det!!! Nu är det dags för bingen. Kollade väderleksrapporten och de lovade solsken i morgon också, HÄRLIGT!


Kommentarer
Postat av: Gizze

Åh vilken fin tavla, förstår att du ville ha den ...är ju så med minnen;)



Hoppas du tar det lugnt, så lugnt det nu går att jobba med ond rygg ;/

Vet ej var i ryggen dina problem är, men jag har blivit hjälpt av Läkare i Ortomanuell Medicin, inte behagligt direkt, men det vet vad de gör;)



Jag ska iväg på fika hos en god vän innan jobb!

Har ett huvud som spökar, som jag inte blir riktigt klok på- slog i huvudet för 2½ mån sen, och något är fel efter detta;(



Men nu blir det att komma i ordning minus20 visar det ute nu...bäst att ta promenad så inte bilen ska kall startas i onödan.



Ha en fin dag kram Gizze

2010-02-24 @ 07:45:17
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Therese

Grattis till att du lyckades få tavlan!

Vad tråkigt när saker försvinner så där i flyttar och dylikt. Saker som har ett annat värde för en än bara pengamässigt. Verkligen ledsamt.

Skönt att du mjuktstartar på jobbet, och hoppas att det kommer gå bra i fortsättningen.

Att det känns under duschning kan jag förstå, oftas står man ju som en märla...inget vidare för ryggen!

Var rädd om dig.

Kramar

2010-02-24 @ 07:47:40
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Titti

Vad bra att det hjälpte !!!!! Tavlan är JÄTTEFIN och vilket FYND ! Hoppas din rygg är snäll nu när du börjat jobba igen. Vårdtagarna är nog överlyckliga nu när du är tillbaka jag såg ju på Y hur otroligt omtyckt du var. Alla var bra men hon tyckte att du var speciell =) och det håller vi med om här hemma !!!!



Ha en bra dag /Kram Titti

2010-02-24 @ 08:26:19
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: Anki N

Söt tavla!! Grattis. Men du där ser man vad farligt de kan vara att låta andra förvara saker utan att skriva något. Jösses.

Här skiner solen idag. Jag kvittrade ihop med fåglarna när jag gjorde stallet idag o plockade ihop höensilaget för kvällen. Helt underbart.

Kramiz Anki N

2010-02-24 @ 08:48:31
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Marita

GRATTIS !!!!! Det är ju tur att du har vänner som gör det du ber dem om utan att de vet varför, hihi.

Vet du att din lilla gubbe också har sett denna tavla som barn? Din svärmors morbror hade tavlan och där var ju "Fille",lite då och då.

Ha en bra dag,var rädd om dig och njut av den STORA vårsolen

2010-02-24 @ 08:54:00
Postat av: Lindaa

tack :) o grattis till vinsten, jätte söt tavla :) kram

2010-02-24 @ 10:25:01
URL: http://lillindas.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Halloj! Fin blogg :) Grattis till vinsten :D Kramar

2010-02-24 @ 12:54:25
URL: http://petlover.blogg.se/
Postat av: Tove

Grattis till tavlan! Ni hade grymt mycket snö på ena sidan taket :)

2010-02-24 @ 17:18:46
URL: http://filosofenshorna.blogg.se/
Postat av: bjorne

Grattis och tror det är den tavlan dina föräldrar ägde,helt säker är jag,bevisa motsatsen om du inte tror mig.

2010-02-25 @ 19:42:39
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0