Återhämting & funderingar...

Då har alltså ännu en helg gått, dagarna och veckorna fullkomligt flyger förbi, det är ljusare både på morgon och eftermiddag nu, och vi har äntligen fått lite plusgrader som förhoppningsvis även tar lite på snön. Tycker synd om våra vänner i skogen som haft en mycket tuff vinter! Helgen som gått har varit lugn för min del, jag har småpysslat en del och funderat desto mer. Hade ju en tuff inledning på veckan, då jag återigen blev överbevisad att hjärnan vill mer än kroppen. Tog flera dagar att återhämta mig, och hade sedan ett kvällspass på torsdagen som gick jättebra. Det är ju inte alls lika tungt på kvällarna som på dagarna heller. Hade ett litet bölkalas på jobbet då, vilket jag ber lite om ursäkt för, det gick helt enkelt inte att hejda, jag var låg då, men alla  tjejerna som jobbade då, känner mig väl och förstår också hur jag känner!! Kanske är det just därför det släppte då. Ni är verkligen guld värda som orkar lyssna på mig! Helgen har jag bearbetat och peppat mig själv ordentligt och jag ska banne mig fixa dessa 50 % av mina 75 som jag nu mjukstartat med!! Eftersom jag inte vet ett dugg om framtiden, mer än att det är dags att byta bana, vill jag gärna klara mitt jobb medan jag funderar på vad jag vill och kan bli när jag blir stor! Känns förstås både skrämmande och spännande, men jag tror saken löser sig med tiden. Vill känna mig säker på att jag väljer rätt bara, innan jag kastar mig in i något helt nytt....

På fredagen gjorde Josefine ett besök på akuten, vilket resulterade i kryckor och vila efter att ha slagit sig ordentligt i foten under ett pass i motion och hälsa. Tror både Josefine och tjejerna som var med som stöd hade roligt i alla fall för det var ett evigt gapflabb i andra änden luren när jag pratade med henne. Nåja, det gick ju skapligt bra i alla fall, för min lilla (stora) oturskorp! På lördagskvällen hade gubben grabbgänget här på lite poker, medan jag mest slappade framför tv:n och melodifestivalen. Tyckte helt klart att rätt låtar vann denna veckofinal men tycker att det var synd att min tonårsfavorit (en av dom) det vill säga Py Bäckman, som inte hade en bättre låt att komma med. Texten var fin, men det lät desto sämre tyvärr...

Idag har jag fått gubben att snickra ihop lite småttt och gott till mig, som jag ska måla och fixa lite med. Får se om det blir bra, jag hoppas på det i alla fall. Försökte få med honom på en loppistur idag, men eftersom han återigen ska stå i biljettluckan till hemmamatchen så blev det lite för smått om tid för det. Får ta det en annan gång. Hämtade i alla fall ut min tavla som jag vann på tradera och den såg ut precis som jag mindes den. För tillfället hänger den på prov ovanför pianot, men vi får se, det kanske ändrar sig.. Dags för lite nytta!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack goa Malin för dina ord.

Men du,skriv inte så. du gnäller ju inte alls, du skriver ju hur det är. det är plågsamt och jobbigt, det kan jag verkligen förstå. Frustration känner jag till och det kan man ju känna av olika anledningar.

Men när kroppen sviker är det hemskt oavsett på vilket vis det sker.

Du är en förebild för mig, för du är en underbar medmänniska, det lyser så starkt igenom när du skriver.

Hoppas nu du finner ut vad du vill göra, det är jag säker på att du gör.

Stora varma kramar från mig.

2010-02-28 @ 16:14:15
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Ja här har snön med börjat smälta bort :-)

Ha en fin söndag!!

2010-02-28 @ 17:15:23
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Anna G

Åh här har även jag haft en underbar återhämtningshelg! De behövs! Verkligen!

Ta hand om dig! Önskar dig en toppen vecka!

Kram Anna

2010-02-28 @ 17:39:01
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Anki N

Opps..ja du får se upp, oftast är de ju så att hjärnan o hjärtat oxå vill mycket mer en själv kroppen. Hoppas du finner något intressant, bra o trevligt att göra när du blir stor..så det är klart nu att du inte ska fortsätta på ditt jobb eller?!

Visst är de skönt med plusgrader och snösmältning. Jag njuter av fulla muggar. Så underbart att se grus och sten o gräs igen. Helt ortoligt.

Kramiz Anki N

2010-02-28 @ 18:57:25
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Therese

Vad stark du är vännen, som försöker se allt positiva trots att du behöver flera dagras återhämtning.

Och så underbart att kunna gråta ut hos sina kollegor. Man kan verkligen behöva det i bland. Jag tycker du är jätteduktig som kämpar på. Skam den som ger sig!!

Kramar Therese

2010-02-28 @ 21:24:02
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: messan

Du är en riktig kämpe du! Det är inte alltid så lätt det där att veta vad man ska bli när man blir stor... Jag funderar fortfarande:)

Var rädd om dig vännen!

Kramar

2010-03-01 @ 09:37:18
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Linda

Hoppas du hittar nånting som du känner du vill göra i fortsättningen, men tills dess får du försöka ta hand om dig. :) kram

2010-03-02 @ 19:30:29
URL: http://lindali.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0