Babyboom bom bom.....

.... Jaa, det har vi på jobbet minsann! Igår var jag hemma hos Jenny och Vincent och kollade in den nya lägenheten innan vi gick till jobbet för att se senaste tillskottet, lilla Linneá som endast är  veckor gammal! Lägenheten var kanonfin och jag är säker på att dom kommer att trivas jättebra där! Det bästa med allt är ju läget, dvs 5-10 minuters gångväg från mig! Kan det bli bättre?? Efter lägenhetsinspektionen, gick vi vidare till jobbet, där även Anna var med sin Linus. Camilla hade bakat en jättegod kladdkaka som vi mumsade på...


Camilla med sitt lilla underverk....

 
Anna med sin Linus & Jenny med sin Vincent...

  


Mor & dotter....

Mysigt att se dem små miraklen (och deras mammor också förståss). Vi räknade ut att det kommit 9 bebbar de senaste 3 åren i arbetsgruppen och att en till bebbe föds vilken minut som helst.. Sen vet jag att 2 till bebbar ligger lite småhemliga i magen på några andra arbetskamrater.. Summan av detta blir väl att det sammanlagt är 12 bebisar!! Är inte det ett litet rekord i sig tro?? Sötaste bebbarna man kan tänka sig är det också... Kanske är det en affärsidé att starta upp ett dagis i arbetsgruppen??

Idag har jag städat ut julen, känns riktigt tråkigt att plocka bort ljusstakar, stjärnor och annat nu när det är så vintrigt och fint ute, men tjugondag knut var igår, så det är bara att göra det ändå. Går ju inte så snabbt, för jag är väldigt försiktig, men jag är nöjd ändå, för jag har gjort mer idag än jag gjort på flera veckor. Ser fram emot att börja jóbba på måndag också, saknar mina arbetskamrater och en del av våra gamla.. Sen tycker jag om att ha rutinerna, går man hemma blir allt upp och ner tycker jag...  Bingen väntar på mig, och det ska bli skönt att räta ut kroppen...

Passar på att säga grattis till min gulliga svägerska Ulrika som fyller år idag..  Grattis på dig min vän!

Godnattkram till den som vill ha eller behöver..


Kommentarer
Postat av: Haggan

jadet är gosigt med bebbar! synd att det går så fort bara...stackars oss som har storbarn, elr hur?

2010-01-15 @ 09:29:47
URL: http://huliganmor.blogg.se/
Postat av: Titti

håller med om att det är sååå mysigt med bebisar =)

Jag är så nyfiken på att se brorsans lilla knodd i verkligheten =)

Freja kommer att se ut som en jätte =)

Kram och ha en fortsatt trevlig helg !!!



Kramar Titti

2010-01-16 @ 10:04:24
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: Tessan

Åh, vilken sötnos hon fått !

Du får hälsa grattis om hon kommer något mer :)

Hoppas det går bättre med dig!

Du får hälsa alla på Centrum :)

Kram

2010-01-16 @ 23:01:44
URL: http://lelvisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0