Fortfarande kallt men soligt

Kylan håller i sig men jag har ändå tagit mig i kragen och trotsat detta för några mindre promenader de senaste dagarna! Så påpälsad att jag knappt fått igen jackan, med mysbyxor, termobyxor, tröja, fleecejacka och på det en dunjacka!! Mössa, vantar och schal är väl givet, och den enda kroppsdel jag frös om var ju ansiktet!! Får kanske göra mig en rånarluva, som Ananas Anna sa....

Granen är avklädd och kastad, visserligen inte av mig, utan av min snälla dotter som klätt av den, och gubben som slängt ut den. Hade en dålig dag, där ryggen var bråkigare igen, så jag tänkte att det var bättre att ta det lite lugnt! Är väldigt försiktig för tillfället! Och det lönade sig, för nu känns det böttre igen. Lite småplock har jag dock pysslat med, blir ju halvt om halvt idiot av att göra ingenting!!!! Dammat har jag gjort, medan gubben körde igång dammsugarn. Tomtarna är bortplockade och har ersatts med andra prydnader, julgardiner och adventsstakar får dock vara kvar ett tag till. Är ju inte tjugonda knut än, så jag har tid på mig! Får lära mig att allt inte måste göras på samma gång, och jag lär mig, jag lovar....


Ingen gran kvar... julen är slut, ännu en gång....


Hängde upp min fina bonad som jag fått av Maria och P-E i julklapp också.. Den är ju så himla fin tycker jag! Fråga mig inte vad det står på den, men jag gissar att det är gammal franska i alla fall... Kanhända är det någon som vet?

 

 


Kommentarer
Postat av: Sarah

Vilken härlig spegel!! Och är det inte det berömda pianot som skymtar i den? ;)

Ha det gott och ta det lugnt!! Sen finns ju kvar!

Kramar

2010-01-09 @ 18:42:05
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: Milla

Det är faktiskt skönt när man får städa bort julen tycker jag. :) Hoppas du och ryggen mår okej! Kram.

2010-01-10 @ 00:57:38
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Linda

Åh vad fint ni har det, ser nästan ut som att det är taget ur en inredningstidning.. =) Kram

2010-01-10 @ 01:16:26
URL: http://lindali.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0