Inte bakis!

Genom mitt lite luddiga och korta inlägg igår, trodde nog många att jag var trött och led av bakfylla! Dessvärre var det inte det jag menade, utan tvärtom, gjorde sig ryggen till känna igen, riktigt rejält! Kände ju av den lite på lördagskvällen då vi var på kalas, och jag satt för länge, men trodde att det skulle kännas bättre så fort man fick röra på sig igen! Söndag morgon började ju helt perfekt, med frukost på sängen! Låg lite tokigt, på sidan för att hålla i kafffemuggen, men kände att det inte var en bra ställning för min rygg än, så jag satte mig upp. Tydligen tålde jag inte mer än så, för smärtan blev värre och värre under dagen, till slut var jag panikslagen, skulle jag få kramper igen????

Ska ärligt erkänna att det framkallade ångest hos mig, och ringde därför rådgivningen för att få hjälp att hantera det innan det blev så illa. Fick ju utskrivet en del starkare mediciner på akuten, frågan var, hur mycket kunde jag ta? Dessvärre kunde sköterskan inte hjälpa mig, och jag förklarade så gott jag kunde, att jag var rädd. Hon var lite småsnäsig och till slut kopplade hon bara iväg mig till en annan sköterka, som inte alls kunde förstå varför hon gjort det. För hur skulle sköterksa nummer 2 kunna hjälpa mig när inte nummer 1 kunde, menade hon. Till slut fick jag till svar att det inte var många timmar kvar föränn det var måndag och vårdcentralen återigen var öppen! Snart??? Klockan var två på söndag eftermiddag, och det skulle dröja 18 timmar innan det fanns folk där.. Sist tog det mig 45 minuter från att ha djävulsk ont och till att kramperna började, och allt jag ville veta, hur många stesolid kunde jag ta OM det började krampa?? Som sagt, ingen hjälp att få denna gång, även om jag måste medge att de övriga gånger jag för min eller någon annans räkning haft med rådgivningen att göra, så har de varit fantastiska.

Som tur är har man en kompetent släkting som ställer upp när det behövs! Tack för det Marita, du lyckades hjälpa mig med både medicinering och att lugna mig, och jag är så tacksam för ditt lyssnande öra! Har bara haft ont, men inte haft några sådana kramper, vilket känns underbart! Idag fick jag tid på VC för bedömning av min sjukskrivning, och träffade på en ny, mycket lugn och förstående läkare, som verkligen tog sig tid med mig. Summan av det hela blev en sjukskrivning till den 18 februari.

Efter läkarbeöket var jag på ett givande lönesamtal med min chef. Kändes skönt att reda ut en del mellan oss, för som ni vet har jag inte alltid gillat hennes sätt att hantera förändringarna på, men hon har naturligtvis mycket gott i sig också. Hon förstog och uppskattade min ärlighet, trots att jag inte varit så trevlig att ha och göra med ibland. Hon tyckte absolut att jag skulle ta tid på mig att bli bra denna gång, och inte ila tillbaka innan jag känt efter ordentligt. Kommer nu även att bli inskriven i Clarahälsan för bedömning, så mycket verkar vara på gång...


Kommentarer
Postat av: Marita

Va´bra att du fick komma till vårdcentralen idag.... och att du TOG dig dit. Blev du skjutsad ?

Nu har du tid till att sätta dig själv i centrum och ge lika GOD omvårdnad till dig själv som du givit så många andra under många år. Du om någon vet ju vad människor med ohälsa behöver !!!

Skulle bli förtvivlad om inte din chef kunde visa empati ,eftersom jag själv utbildat henne. Nu vänder det ska du se....men låt det ta tid...för det har tagit många år att bryta ner en frisk kropp. KRAMIZZ

2010-01-18 @ 17:47:38
Postat av: Tina Götet

Hej nu måste du tänka på dig själv Malin för att du skall bli bra. Skönt att det blev ett bra samtal med chefen,det blir lättare att gå vidare då.

Var rädd om dig

Tänker på dig många kramar från Tina

2010-01-18 @ 18:11:19
Postat av: Anki N

Kramper i ryggen låter redigt otäckt. Jag får lite ont när jag sitter o jobbar för länge...oh blir gnällig, kramper...njä jag ska vara tyst när jag känner mina små smärtor..ler. Hoppas du får bukt med det där. Samtal med chefen o ärlighet - de e bra. Oh ta´t nu lugnt så du blir redigt bra innan du startar igen.

Jo man skor hästar ungefär var 8:onde vecka. Inga vårskor ännu allså ...hihi

Kramiz Anki N

2010-01-18 @ 18:29:39
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Haggan

Oj vilken skit, frustrerande minst sagt! Det blev en ordentlig tur men lufs i skogen som var helt öde. Är alla mörkrädda? Det är ju hyfsat ljust med snön å så, fast gött å ha fulingen lös.

Jo den stolen går inte att fixaå inte bordet heller men jag får klura lite. Får väl göra nåt för att sätta i gång pifftänket igen...utan vin då....

jobbigt att känna sej skruttig(are) mitt huveå handled har börjat spöka igen och man tänker ju, nejnejnej. Vi får väl hitta våra pausknappar?

2010-01-18 @ 18:29:47
URL: http://huliganmor.blogg.se/
Postat av: messan

Vad tråkigt att det blev ett bakslag för dig. Skönt att du kom till läkaren och fick hjälp och att du blev sjuksriven så du får vila ut ordentligt. Var rädd om dig nu!

Massa energikramar från mig

2010-01-18 @ 19:31:19
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Tove

Efter ett tag märker du säkert vad du ska göra och inte göra för att få ont i ryggen? Det blir en mörkgrå färg på fasaden, nu ska vi välja vilken leverentör av färg vi ska ha och bara det är inte lätt! Ska man gå efter pris eller långbarhet...

2010-01-18 @ 19:43:40
URL: http://filosofenshorna.blogg.se/
Postat av: soffie

men usch va dåligt av de sköterskorna på rådgivningen de är ju till för att hjälpa,Vilken bra läkare du fick träffa,Hoppas nu vila och rätt medicin gör att du blir bättre,massor av styrkekramar till dej

2010-01-18 @ 21:41:27
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: My

Att det ska va så när man behöver sjukvården och hjälp! Illa.... Hoppas du mår bättre idag kramkram

2010-01-18 @ 21:51:41
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Linda

se till att sätta dig själv i första hand & låt kroppen vila. ta hand om dig! kram

2010-01-18 @ 23:30:46
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: Therese

Ta hand om dig vännen, tänker på dig!

Kramar

2010-01-19 @ 08:22:03
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
Postat av: marie

Tänker på dej och skickar massor med styrka o kraft!!!!

Hoppas det känns bättre idag och att du får all hjälp du behöver.

Kram på dej!!

2010-01-19 @ 11:45:26
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ärlighet varar längst! Bra gjort!

2010-01-19 @ 12:50:22
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej goaste Malin!

Tur att din vän kunde hjälpa dig. Förstår mycket väl att räddslan för att få kramper igen fick dig skräckslagen.

Bra att mötet med arbetsgivaren gick bra.

Skickar massor med varma och kärleksfulla tankar till dig.

Kram

2010-01-19 @ 16:30:24
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ett stort tack till både dig och Gubben. :)

Jag blir så glad för dina snälla och uppmuntrande ord, det betyder mycket för mig. Tankar en massa styrka ur dem.

Tack igen.

Klart jag tänker på dig, blir ledsen att du har ont. Men hoppas att det är övergående och snart är borta för alltid.

Stor varm kram till både dig och din kärlek.

2010-01-19 @ 18:05:20
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Thalina

Nu måste du vara rädd om dig och verkligen ta hand om dig.Låt det få ta den tid det brhöver för att bli bra.Varma stärkande kramar Thalina

2010-01-19 @ 19:27:57
URL: http://thalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0