Tacksamhet...



Kan det vara så, att vi ofta gnäller över vad vi inte har, istället för att vara tacksamma över det vi verkligen har? Så kan jag vara ibland, gnäller för att jag inte hinner allt jag vill, för att kroppen strejkar, för att jag inte alltid har råd att köpa allt jag vill. Jag säger ibland, för jag hoppas jag lärt mig lite genom åren, och att gnällandet minskar i samma takt som åren går. Tack vara olika människor, möten med dessa, andras öden och mina egna sorger och erfarenheter, lär jag mig mer och mer, just att känna tacksamhet.

Tacksamhet för att jag har en underbar sambo som finns här för mig, alltid, genom både sorg och glädje. I snart 26 år, har han stått vid min sida, inte alltid så lätt kan jag tänka mig..  Friska, kloka och goa ungar har jag fått, som jag älskar över allt annat på jorden. De kan som alla andra vara vrånga ibland, men jag vet att de har ett varmt hjärta båda två.. Jag har tak över huvudet, mat för dagen och jag kan unna mig saker då och då. Sen har jag fantastiska, uppriktiga vänner, några av dom som står mig riktigt, riktigt nära. Ju mer jag tänker på, ju mer jag läser det jag skriver, inser jag ju vad rik jag är! Detta är ting som inte går att köpa för all världens pengar ens en gång!! Jag är ju miljonär, inte på pengar, men på KÄRLEK!!!

Att känna tacksamhet och inte uttrycka det är som att slå in en present men inte ge bort den

- WILLIAM ARTHUR WARD -




Kommentarer
Postat av: Ananas

Så sant så! :) Trevlig helg på er! Kramar från oss

2010-01-29 @ 20:29:23
URL: http://ananas.blogg.se/
Postat av: marie

Kloka ord!!! Kram

2010-01-31 @ 21:33:12
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0