Lite kvälls svammel!

Såg HELA nyhetsmorgon idag, eftersom Torgny Melins skulle vara med! De gjorde sitt jobb lika bra som vanligt, och visst är det något speciellt med värmlänningar? Goa och glada är vi för det mesta!Sen var det även någon kvinna som skrivit en bok som släpps i dagarna, minns ej författarens namn och naturligtvis heller inte titeln på boken. Men budskapet var i alla fall att vi ska bli bättre på att säga positiva saker till varandra. Oftast säger vi bara det negativa, och glömmer bort allt som faktiskt är bra. Den boken kunde jag ha skrivit, för det där har jag tänkt en hel del på, men jag tror samtidigt att jag är skapligt bra att säga vad jag tycker om mina nära och kära. En liten komplimang för något man gjort eller hur man är, stärker människan och man mår både gott och blir glad! Jag talar ofta om vad min familj betyder för mig och att jag älskar dom...

Ett exempel på det fick min dotter idag, efter att ha tränat sina "ungar" i innebandy, då en förälder kom fram och gav henne många positiva ord om hur hon tar hand och tränar barnen. Inte konstigt att hon sken som en sol under kvällen. När jag var hos doktorn förra veckan träffade jag ju ännu en ny, men helt underbar kvinnlig läkare. Hon tog sig tid, lyssnade och verkligen brydde sig om mig som patient. Innan jag lämnade henne, talade jag också om för henne vad jag tyckte, och hon blev verkligen uppriktigt glad! Både hon och jag blev sedda den dagen. Några små, små ord kan betyda så mycket, och tänk vilken underbar värld vi skulle leva i, om vi slösade lite mer på den positiva kritiken! Det du ger, får du också oftast tillbaka, eller hur! Själv har jag också förmånen att få mycket positivt av mina vänner, både i kommentarer här på bloggen, men också i verkliga livet, och jag måste erkänna att det stärker en personligen och man blir sprudlande glad!


Kommentarer
Postat av: Linda

ja gör jätte gärna de :) Hoppas du blir bättre snart ryggont är aldrig kul :/ kram

2010-01-29 @ 09:01:01
URL: http://lillindas.blogg.se/
Postat av: Daniel

Härliga små ord kan göra mirakel. Ibland räcker ett leende

2010-01-29 @ 10:59:34
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anki N

Godedagens...nix...alltså jag säger aldrig negativa saker till folk, inte äns om jag kanske skulle vilja. Tvärt om faktiskt. Fast jag inte är Värmlänning...jag är ju Smålänning..

Kramiz o go helg

Anki N

2010-01-29 @ 15:15:14
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0