Härlig ledig onsdag!

Igår hade jag en härlig, ledig och solig dag, och den blev inte sämre av att vi fick trevliga fikagäster på besök. Inga mindre än Annsofie och Björn kom, och det var skojigt att se dom, det var verkligen FÖR länge sen sist. När de hade åkt kikade jag runt lite på nätet och letade ny bil. Min lilla pärla har blivit "överfallen" och bakrutan är helt inslagen. Detta hände antagligen i söndags morse, då även, minst en bil till blivit utsatt för samma sak. Sen har även brevlådor och annat som varit "i vägen" för detta killgäng blivit sönderslagna och nedbrutna.

Lite tråkigt är det ju, för även om "pärlan" var gammal (en -88), så fyllde den sin funktion och tog mig alltid från punkt A till punkt B. Den har aldrig krånglat, utan har sen sin tillverkning, 1988 ALLTID gått igenom besiktningen, dessutom med i stort sett blankt papper varje gång. Jag har aldrig haft några behov att ha "värstingsaker", så denna lilla bil dög åt mig. Eftersom jag inte har mer än trafikförsökring på bilen måste jag stå för kostnaderna av fram och bakruta själv, vilket blir mer pengar än vad bilen är värd. Så nu har vi bestämt att vi ska köpa en nyare bil till mig istället, men usch så onödigt det känns....

Hursomhelst, tog vi som vanligt vara på det fina vädret, och bestämde oss för att grilla lite. GÅrdagens meny bestog av grillspett med marinerat kött, bakad potatis och både färska och grillade grönsaker. Lite bearnaisesås och ett gott vin till det kunde jag unna mig, då jag även är ledig idag! På kvällen kom även systeryster, Peter och småtjejerna på besök, så även kvällen blev supertrevlig. Alltid roligt med lite spontana besök, och det blev så många skratt igår, så jag antar att vi berikade livet med några extra år där. Det sägs ju att ett gott skratt förlänger livet!!!

Kramar till alla som vill eller behöver...

Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0