Lite av varje...

Ytterligare en vecka har passerat sedan helgens bravader i Skruvstadparken, vilket också innebär att ännu en vecka passerat av min semester. Tiden går fort, men jag kan se tillbaka på några veckor fulla av vila, sol, mys och ledighet. Mina 2 första veckor hade jag ju helt ensam, eftersom Gubben och Josse jobbade, och Casper gick i sommarskolan. Inga större utflykter har det blivit, men jag är ändå jättenöjd, för jag har verkligen vilat och haft det lugnt och skönt. Att ta dagen som den kommer är inte så illa det heller..

Hade ju tänkt oss en tripp ner till Göteborg, så vi hann träffa och lyckönska barnens kusin Patrik, som flyttar till Växjö till hösten för att gå hockeygymnasiet där. Tyvärr passade inte tillfället, så vi får ta det en annan gång i stället. På måndag har vi ändå tänkt ta en tur till Ullared för lite shopping, sen vill vi gärna ta en tur till västkusten också,  innan jobbet drar igång den 20:e.. Har ju hört att det är riktigt, riktigt mycket att göra nu, många nya vårdtagare har kommit till under sommarveckorna, så det är tur att man har vilat upp sig. Som tur är så har jag superba arbetskamrater som säkert fått en bra rutin på turerna redan, så dessa 4 veckorna som det andra gänget är på semester ska vi klara, de går ju så fort och sen är vi samlad trupp igen. Att vi sedan har kanonbra vikarier, som ställer upp i alla lägen, är ju inte heller helt fel....

Här hemma har veckan gått åt till vårt senaste projekt, nämligen ett litet gym i ett av våra källarutrymmen. Vi har målat, lagt in en matta, bärt och skruvat upp grejer, så nu är det nästan klart! Lite piffing ska det väl bli också, så det kännd lite hemtrevligt! Bilder kommer nog så småningom! Idag var jag och Josefine till Höglunda och plockade jordgubbar!! Stora och röda, som smakade fantastiskt gott. Blir nog lite fika efter maten idag! I morgon är det dags för Borgvik och motorsdagarna, så det lär bli en tur dit också. Linda med familj ska ju vara där och hjälpa till hela dagen, så man vill ju ställa upp och åka dit! Roligt att det händer lite skoj ivår lilla kommun..


Kommentarer
Postat av: messan

Härliga sommarbilder du bjuder på. Doppet ser så gott ut. Det går åt nu i värmen vi har. Jag badar i havet mest hela tiden:).

Gott med gubbar:)!

Kramar

2010-07-10 @ 21:40:44
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: maud

Härligt med semester...älskar Torgny Melins, deras skivor går varma här när jag städar eller solar, jag o grannfrun diggar ihop;), har vart och sett dom live en gång när dom var i närheten! min semester börjar på fredag, 4 arb tillf kvar sen ledig 39 dar=)..det är ju så att man har tidig ett år och sen nästa...njut av dina resterande dagar nu! kramar

2010-07-11 @ 09:55:36
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: my

Att bara vila på sin semester är väl perfekt! Avkoppling...

Och inte fel med eget gym! Kram på dig

2010-07-11 @ 21:55:14
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Linda

Det låter som att du har en trevlig semester! =) Och himla härligt med eget gym i källaren. =) Kram

2010-07-12 @ 00:01:02
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: Ulrika

Hej!

Det var länge sedan.

låter som du har en skön semester och att vila upp sig är ju helt perfekt. Jordgubbar är bland det bästa med sommaren. :)

Hoppas du får en fortsatt underbar semester, goa Malin.

Toppen med eget gym!

Kramar!

2010-07-16 @ 11:13:04
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hej hoppas allt är bra,jag är ungkarl nu mera så bara väntar på du ska ringa,haha,nej då hon har sovit 5 nätter där hon ska bo sen vi flyttade isär så det är nog inte så allvarligt,vi får ha en fest snart hoppas jag,hon ska jobba en vecka till innan hennes semester börjar och min börjar på måndag,kram.

2010-07-17 @ 20:15:02
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0