Ny vecka igen....

Måndag igen, och dags att försöka återta lite sunda rutiner igen. Sommaren och semestern har inneburit en hel del lata dagar, god mat och gott vin, i goda vänners närvaro, och dessvärre sätter det ju sina spår. Vågen pekade uppåt i morse, när jag vägde mig igen för första gången på sisådär 6 veckor. 1½ kilo till och med, men trodde nog egentligen att det kunde ha varit ännu mer än så... Nåja, det har absolut varit värt det! jag har haft en fantastisk sommarledighet, där jag verkligen har haft tid och möjlighet att ladda batterierna, och där jag har tagit dagarna som de kommit och bara gjort det jag haft lust med....

Bestämde mig i alla fall igår, NU är det dags att sätta fart igen, så vi avslutade det ljuva livet med en filmkväll och lite snask igår. Idag ska jag bege mig ner till vårt hemmagym och träna lite tänkte jag. Sonen har tvärtom, varit duktig HELA sommaren, vilket har gett resultat också. Duktig han är!! Och vilken karaktär han har grabben...

Igår var jag med Maria till Madame mim, alias Marianne! Maria skulle få lite massage för sin onda kropp och jag passade på att få träffa dom båda två. Medan Marianne masserar och knådar gör hon även healing, vilken jag väl kände jag med, som bara satt brevid. Trodde jag skulle somna i fåtöljen faktiskt, man blir ju så avslappnad av det. Den som aldrig har provat på healing ska göra det tycker jag, för det är ljuvligt! Allt detta gjorde gott för Marias kropp också, för hon var som ny efter behandlingen. Härligt, hoppas hon känner sig pigg länge, länge nu...

Jag ska be M ta och knåda lite på mig också, även om jag är ovanligt bra i kroppen just nu. Jag har en viss förmåga att bara ta behandlingar när kroppen får akutlägen, vilket förstås är helgalet, man måste ju underhålla den lite emellan också. Efteråt ordnade Marianne med härligt fika, bestående av en smaskig kladdkaka, jordgubbar och grädde! Mums! Hela hennes goa familj var med och fikade, så då fick jag träffa dom också, det var kul...

Nu sitter jag här och är lite av en golfänka, min kära gubbe har åkt iväg för lite herrgolf, och jag önskar honom såklart lycka till i tävlingen! Själv ska jag iväg och jobba i eftermiddag, så jag vet hur jag ska fördriva tiden innan dess. Timmarna brukar rusa iväg innan arbetet, så det är nog bäst att sätta fart..

Kram till alla som vill ha eller behöver ♥

Malin


Kommentarer
Postat av: Zandra

Hej! Ja hon hette Katja Bräysy tyvärr finns hon inte kvar ibland oss =(

Kommer inte ihåg vart jag köpte dem just nu men de finns ett ställe i Säffle som säljer tyger o hon har haft den o sålt dem snorbilligt. Kolla där hon har mycket fint ligger i början på Säffle vid volvo. Kram

2010-07-26 @ 10:21:50
URL: http://mittvitalillahus.blogg.se/
Postat av: Gizze

Hej



Ja d är bra om du håller utsikt ;D

Skönt att komma igång & träna...själv tar jag bara promenader...



Nu ska jag iväg & få mig en kopp...innan det blir lite planering & fix...måste ju göra något ju...inte bara vara lat ;D



Kram tillbaks ;D Gizze

2010-07-26 @ 11:04:22
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: SOFFIEPROPP

här har jag med satt igång nu med bättre rutiner och mer motion,härligt är att komma igång igen men mmm va mycket gott det blir på somamren:)

kram

2010-07-26 @ 20:35:10
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Milla

Ja, det känns skönt att veta att man har lite stöd "out there" särskilt från någon som verkligen vet hur det känns. Tack så hemskt mycket. :)



Jag har verkligen inte gett upp hoppet. Det tänker jag inte göra förrän blodet kommer. Eller jag märker på något annat vis att det är något fel.



Vi hade en jättehärlig, soft och välbehövlig helg i Grebbestad! :) Kram.

2010-07-26 @ 21:53:18
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: messan

Det var fint gjort även om du fuskat lite:) Klart man ska göra det och det blir verkligen ett minne för livet.



Känner igen det där med att vänta till akutläget kommer men jag har blivit så mycket bättre på det...tack och lov. Det gäller att ta hand om sig här och nu.

Var rädd om dig och hoppas du får en bra massage!

Kramisar

2010-07-27 @ 23:04:41
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: marie

kikar in o lämnar ett litet livstecken....

Healing skulle jag också behöva för min trötta själ...

Idag blir det iallafall lite efterlängtad massage...

kram

2010-07-28 @ 13:17:44
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tack goa Malin för dina ord som alltid stärker mig. Tack!

Låter verkligen som en perfekt semester, härligt att du känner så.

Det är gott att komma igång med träningen, jag har också haft ett uppehåll och då blir det extra kul att sätta igång igen.

tack,jag tar gärna emot kramen. :)

Här kommer en stor en tillbaka.

2010-07-28 @ 16:55:31
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Anki N

Perfekt semester o några kilo på köpet. De ja!! Så är de nog för oss alla, man äter mer på sommaren o fram för allt väldigt sent varjefall i det här huset. På dagarna i värmen smakar de inte så bra. Då käkar jag mest melon, saftigt o gott.

Massage oh de e så gott, för alla sinnen o hela kroppen. Jag går regelbundet på vintertid men aldrig på sommaren. Snart dax att boka höstmassage här. Healing har jag aldrig varit med om, vet nog inte äns hur det går till!

Ha en fortsatt go sommar. Njut snart är den slut för denna gång

Kramiz Anki N

2010-07-28 @ 20:01:02
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0